اقدامات شهرداری منطقه ۵ در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۴:۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۷۲۲۹۱
اقدامات شهرداری منطقه ۵ در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا
همزمان با اعلام شیوع بیماری کووید 19 اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از انتشار این ویروس در منطقه 5 صورت پذیرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ با شیوع ویروس کرونا ، نخستین کمیته اضطراری منطقه به ریاست شهردار منطقه و با حضور معاون توسعه منابع انسانی ، ع خدمات شهری و محیط زیست  ، معاون امور  اجتماعی و فرهنگی  ، معاون مالی و اقتصاد شهری ، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و رئیس روابط عمومی روز شنبه  مورخ  سوم اسفند ماه98 برگزار و 4 کمیته اضطراری دیگر به ریاست معاون توسعه منابع انسانی و با حضور رئیس روابط عمومی ، دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، رئیس  اداره ورزش و سلامت ، رئیس امور اداری و کارگزینی  و مسئول خدمات برگزار شد .

بر اساس این گزارش ، برای بررسی وضعیت نظافت عمومی  با تشکیل کمیته های اضطرار مختلف  و اکیپ  و گروه های ارزیابی سلامت منطقه ، مصوبات لازم در خصوص حفظ نظافت عمومی صادر و به کلیه واحد ها و پرسنل برای مقابله با ویروس کرونا ابلاغ  شد ،  که این دستور العمل ها تا گذر از بحران ، مهار شیوع و عادی شدن شرایط به صورت جدی در حال انجام است .

با توجه به حجم تردد در ساختمان های شهرداری منطقه و لزوم رعایت نظافت این اماکن  توسط اکیپ سلامت منطقه ضد عفونی کردن دست و لوازم کلیه مراجعان و پرسنل هنگام ورود به ساختمان های منطقه انجام می شود ، این اقدام و تعطیلی کلیه آبدارخانه ها  ، بوفه و رستوران منطقه نیز در اجرای مصوبات کمیته دوم اضطرار صورت گرفت .

در ادامه اقدامات پیشگیرانه ، پس از اجرای موفق طرح بهسازی و نظافت اسکان کارگری در ناحیه 4 ، با دستور شهردار منطقه این طرح به شهرداران سایر نواحی ابلاغ تا تمامی اماکن اسکان کارگری به صورت مستمر و چند نوبت در روز نظافت و سلامت کارگران بررسی شود .

با دستور شهردار منطقه در نهضت نظافت سرویس های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع  این ویروس تعداد 698 چشمه سرویس بهداشتی گندزدایی و 5 نوبت در روز ضدعفونی می شوند . در این طرح علاوه بر سرویس های بهداشتی ، سایر تجهیزات بوستان ها از قبیل وسایل بازی کودکان ، ست های ورزشی ، نیمکت و صندلی بوستان ها روزانه ضدعفونی می شوند  ، این درحالی است که توسط نگهبانان پارک تذکرات لازم در خصوص عدم استفاده از وسایل به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا به شهروندان داده می شود .

نصب تجهیزات بهداشتی در کنار آسانسورها و دستگاه های خود پرداز ، اسپری محلول ضد عفونی در تمامی سطوح  شامل  وسایل عمومی ، کف ، سطح  ، دستگیره ها  ،  صندلی و میزکار به صورت روزانه انجام  و توزیع محلول  ژل ضد عفونی کننده بین کارکنان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است . گفتنی است با هدف تشخیص به موقع  و کنترل بیماری ، سلامت پرسنل از طریق دستگاه تب سنج لیزری ارزیابی می شود .

گفتنی است ، توزیع ماسک و بازدید از نواحی و اماکن اسکان کارگری و نظارت مستمـر بر انجام نظافت کامل و ضدعفونی اسکـان های کـارگـــری و نظارت بر استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب همچون کاور پلاستیکی، ماسک، دستکش و چکمه جهت متصدیان ضدعفونی نیز با هدف حفظ و تامین سلامت کلیه نیروها صورت می پذیرد . لازم به ذکر است در اسکان های کارگری نیز ضمن بهسازی محیطی  که پیش از شیوع ویروس آغاز شده  ، به صورت ویژه و در پی ابلاغ کمیته اضطراری و دستور العمل های شهرداری تهران ، وضعیت بهداشتی نیروهای کارگری خدمات شهری  مورد بررسی هر روزه قرار گرفته و لوازم آنها ضدعفونی می شود .

با هدف آگهی بخشی در خصوص ویروس کرونا ، کلاس های آموزشی جهت پرسنل و 29 مسئول خانه سلامت  برگزار ، و انتشار فایل ، کلیپ ، موشن گراف و گرافیک های طراحی شده  توسط مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در کلیه فضاهای تبلیغی در اختیار  نیز صورت پذیرفت . همچنین پیام های آموزشی پیشگیری از ابتلا به این ویروس در معابر پر تردد منطقه اکران شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز