خواص شگفت انگیز گردو که نمی دانید؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۵:۵۷:۲۹
کد خبر: ۹۷۳۳۸۴
خواص شگفت انگیز گردو که نمی دانید؟
اگر به دنیال خوراکی هستید که به شما در کاهش وزن کمک کند، از ابتلا به هر بیماری جلوگیری کرده و عمر شما بیشتر شود، این مطلب را بخوانید تا با خواص گردو آشنا شوید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گردو یکی از مغز های خوش طعم و با خواصی شگفت انگیز از سلامت قلب گرفته تا استحکام استخوان‌هاست. یک وعده گردو (تقریباً ۷عدد گردوی کامل) حاوی ۸ درصد از (DV) فیبر و بیش از ۴ گرم پروتئین روزانه شما را تامین می‌کند. با داشتن ۱۸۶ کالری و ۹ درصد چربی اشباع شده ، گردو غنی از انرژی و چربی و کم کربوهیدرات و قند است.علاوه بر این ، گردو دارای مواد معدنی ضروری است.

گردو با قلب سالم پیوند خورده است

گردو می تواند یک قلب سالم را برای شما به ارمغان بیاورد. گردو منبع خوبی برای امگا 3 است.  رژیم های غذایی غنی از گردو می توانند کلسترول و تری گلیسیریدها را کاهش دهند.

از این گذشته ، در خانم‌هایی که حداقل یک بار در هفته گردو (و انواع دیگر آجیل) می خورند ، بین ۱۳ تا ۱۹ درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی و ۱۵ تا ۲۳ درصد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب کاهش می یابد.

گردو برای روده و گوارش مفید است

همچنین گردو حرکات روده را بهبود می بخشد. درست است ، گردو به دلیل داشتن فیبر به شما کمک می کند تا سیستم گوارش سالم تری داشته باشید. به گفته کلینیک مایو ، فیبر موجود در گردو احتمال ابتلا به یبوست و بواسیر را کاهش می دهد. بسته به سن و جنسیت ، هر کسی باید در رژیم غذایی بین ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که فقط با یک اونس گردو ، حدود ۲ گرم فیبر دریافت می کنید.

فیبر موجود در گردو نه تنها باعث می شود دستگاه گوارش شما به راحتی کار کند بلکه به محافظت از آن در برابر بیماری ها نیز کمک کند. رژیم های غذایی غنی از فیبر با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط هستند.

گردو به کاهش وزن کمک می کند

حقیقت این است که چربی و فیبر سالم موجود در گردو می تواند به کامل بودن ارزش غذایی این خوراکی، مهار گرسنگی و کند شدن جذب قند خون کمک کند ، این امر می تواند باعث کاهش کالری اضافی بین وعده های غذایی شود. درست است که خوردن گردو به طور مستقیم با کاهش وزن ارتباط ندارد ، اما رژیم غذایی شامل گردو به همراه میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی می تواند به کنترل وزن کمک کند.

 

نظر شما