از عصر امروز منتظر برف و باران باشید

۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۰۹:۳۰:۳۷
کد خبر: ۹۷۳۹۴۶
از عصر امروز منتظر برف و باران باشید
سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران طی عصر امروز خبر داد و اعلام کرد: فردا گستره بارش شمال غرب و غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و مرکز را در برمی‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به پایداری و سکون نسبی جو کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان امروز و در جنوب خوزستان در بعدازظهر وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی ساعات باعث خیزش گردوخاک در بعضی مناطق می‌شود. از اواخر امروز با ورود سامانه بارشی، بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شمال غر و غرب آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا شنبه گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب، مناطقی از دامنه‌های مرکزی زاگرس و مرکز را در برمی‌گیرد.

روز یکشنبه نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و از بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده روی می‌دهد.  سامانه بارشی دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق موجب رگبار پراکنده باران گاهی با رعدوبرق می‌شود و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

از روز دوشنبه و طی روز سه شنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی بین 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وضع کنونی هوای کشور

سازمان هواشناسی کشور ,

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای به شرح زیر  از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر خبر داد.

1- توصیف : افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: شنبه مورخ 98/12/17

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت و متلاطم شدن دریا

منطقه اثر: دریای خزر

زمان پایان: یکشنبه 98/12/18

اثر مخاطره: افزایش ارتفاع موج حداکثر 1.5متر

توصیه: اجتناب از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت های شیلاتی، عملیات‌های دریایی به ویژه صنایع فراساحل

سازمان هواشناسی کشور ,

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز