کدام استان‌های کشور برفی می‌شوند؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۵:۲۸:۲۸
کد خبر: ۹۷۴۶۰۳
کدام استان‌های کشور برفی می‌شوند؟
بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، از امروز شنبه ۱۷ اسفندماه با فعالیت سامانه بارشی در کشور شاهد لغزندگی جاده‌ای، بارش برف در مناطق کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی در بخش هایی از کشور خواهیم بود؛ بنابراین رانندگان مراقب باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز شنبه ۱۷ اسفندماه در استان های آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، غرب قزوین، ایلام، لرستان، شمال چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان شاهد بارش باران، در نواحی جنوبی همراه با رعد و برق و در  مناطق مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

این شرایط یکشنبه ۱۸ اسفندماه در استان های لرستان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و مناطقی از کرمان و دوشنبه ۱۹ اسفندماه در جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب کرمان و مناطقی از نیمه شرقی هرمزگان رخ خواهد داد که موجب لغزندگی جاده ای، بارش برف در مناطق کوهستانی و  اختلال در تردد جاده های مواصلاتی می شود. بنابراین توصیه می شود رانندگان احتیاط در تردد بین شهری به ویژه محورهای کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

ورود گرد و غبار از عراق به ایران

همچنین با وزش باد شدید موقت و گرد و غبار ناشی از توده گرد و خاک از کشور عراق ، امروز شاهد کاهش میدان دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های جوی در مناطقی از کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و بوشهر خواهیم بود که تا اوایل روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه ادامه خواهد یافت که توصیه می شود از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی خودداری و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم نیز فراموش نشود.

بر اساس این پیش بینی، با وزش باد شدید و گرد و خاک فردا یکشنبه ۱۷ اسفندماه شاهد کاهش دید و کیفیت هوا  در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی خواهیم بود که جمعه ۲۳ اسفندماه پایان خواهد یافت؛ بنابراین توصیه می شود تا تردد غیر ضروری در سطح شهر و جاده به ویژه افراد آسیب پذیر و هنگام وزش باد و بروز گرد و خاک اجتناب شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز