آیا با مصرف ویتامین C می توان ویروس کرونا را شکست داد؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۰:۰۶:۲۵
کد خبر: ۹۷۴۸۰۱
آیا با مصرف ویتامین C می توان ویروس کرونا را شکست داد؟
در زمستان و به هنگام سرماخوردگی بسیاری از ما به ویتامین Cو مکمل های آن متوسل می شویم- و در این شرایط پزشکان در چین حتی به دنبال اثربخشی این ویتامین در برابر ویروس کروناهستند. محبوبیت ویتامین C می تواند بخاطر توانایی این ویتامین برای جلوگیری از سرماخوردگی باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وقتی صحبت از عفونت یا ویروسی مانند آنفولانزا می شود، مصرف ویتامین C بخشی از پاسخ ایمنی است و به سرعت از بین می رود. این امر با تشویق تولید گلبول های سفید خون که با بیماری مبارزه می کنند، خود را به میکروب ها متصل کرده و آنها را به قتل می رسانند.

تحقیقات نشان می دهند که مصرف دوزهای بالاتر این ویتامین باعث کاهش سرماخوردگی می شود – تحقیقات دانشگاه هلسینکی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که دوزهای روزانه ۶ تا ۸ گرم می تواند علائم سرماخوردگی را ۱۹ درصد کاهش دهد.

اگرچه ویتامین C ممکن است راهی برای جلوگیری از سرماخوردگی های زمستانی باشد ، دانشمندان به طور فزاینده به دنبال استفاده از آن به عنوان درمانی برای سایر شرایط هستند، از ویروس کرونا گرفته تا از دست دادن حافظه.

در چین، مطالعه ای انجام شده است تا ببیند دوز بالای ویتامین C می تواند به مقابله با کرو ویروس کمک کند یا نه؟ دانشمندان بیمارستان زونگنان دانشگاه ووهان در حال آزمایش اثرات آن بر روی ۱۲۰ بیمار مبتلا به ویروس هستند و به مدت ۷ روز به آنها تزریق روزانه ۲۴ گرم ویتامین C را می دهند. نتایج هنوز منتشر نشده است.

دکتر مایک اسکینر، ویروس شناس در امپریال کالج لندن، می گوید ما ارزش مصرف ویتامین C را در برابر ویروس کرونا نمی دانیم و می گوید که دوز آزمایش شده بسیار گسترده است.

آیا کمبود ویتامین C می تواند عاملی برای سلامتی مغز باشد؟

محققان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که ویتامین C می تواند یک عامل اصلی در جلوگیری از کاهش شناختی ناشی از پیری و اختلالات مانند زوال عقل باشد.

کمبود ویتامین C تأثیر مستقیمی بر عملکرد مغز در طول زندگی از رشد در رحم تا رشد مجدد به دنبال آسیب مغزی مانند سکته مغزی دارد.

در مطالعه دیگری محققان استرالیا دریافتند که مکمل ویتامین C می تواند عملکردهایی را که شامل توجه، حافظه کار و سرعت تصمیم گیری می شود را بهبود بخشد.

NHS هشدار می دهد که مصرف مقادیر بسیار زیاد (بیش از ۱۰ گرم در روز) ویتامین C می تواند باعث درد معده، اسهال و نفخ شکم شود.

البته هیچ سطح ویتامین C شناخته شده ای وجود ندارد که سمی باشد به این دلیل است که ویتامین C محلول در آب است، بنابراین هر چیزی که بدن از آن استفاده نمی کند در ادرار دفع می شود.

با این حال در موارد نارسایی کلیه، مکمل ها فقط باید با نظارت دقیق انجام شود. این امر به این دلیل است که وقتی کلیه ها – که باعث ایجاد ادرار می شوند – از بین می روند ، دفع ویتامین های اضافی برای بدن دشوارتر است.

 

نظر شما