چند هزار نفر در پکن قرنطینه هستند؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۴:۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۷۴۹۲۳
چند هزار نفر در پکن قرنطینه هستند؟
معاون رئیس گروه پیشگیری و کنترل مجتمع های مسکونی پکن اعلام کرد در حال حاضر ۸۲۷ هزار نفر که از خارج از شهر به پکن بازگشته اند با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، در خانه هایشان قرنطینه هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ "ژانگ تونجون" روز یکشنبه افزود: این افراد باید به مدت ۱۴ روز با هدف بررسی نشانه های ویروس کرونا در خانه های خود بمانند.

او گفت شهروندان پکنی باید از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند تا بتوانند آن را شکست دهند.

این مقام چینی افزود: افراد قرنطینه شده از سوی حدود یک میلیون نفر از جمله کارمندان مجتمع ها، پرسنل شبکه های بهداشت، کمیته بهداشت حزب کمونیست و سایر افراد مرتبط به صورت روزانه کنترل می شوند.

ژانگ تصریح کرد بیش از ۸۴۰ هزار ماسک صورت، ۲۷ هزار تب سنج و چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه و تجهیزات حفاظتی، بین افراد قرنطینه شده توزیع شده است.

بر اساس قانون شهرداری پکن هر فرد چینی و یا خارجی که از خارج از پکن به این شهر بر گردد باید به مدت ۱۴ روز در خانه خود قرنطینه شود.

افراد قرنطینه شده حق خروج از منزل خود را ندارند و تمام نیازها و مایحتاج روزانه آنان توسط کارکنان مجتمع های مسکونی از بیرون تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد با توجه به اینکه بخش عمده ای از خریدهای مردم در چین به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می شود پستچی ها نیز هنگام تحویل بسته های پستی حق ورود به مجتمع های مسکونی را ندارند و آنها تنها می توانند در پشت میله های ورودی مجتمع ها بسته ها را به صاحبانشان تحویل دهند.

افراد قرنطینه شده حتی حق ورود به محوطه را هم ندارند بسته های آنها توسط کارکنان مجتمع ها از پست تحویل گرفته شده و بعد از دو ساعت ایزوله و ضد عفونی در اختیار فرد قرنطینه شده قرار می گیرد.

در حال حاضر افزون بر ۱۰۶ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار تن آنها در چین هستند، این ویروس همچنین تا کنون باعث جان باختن سه هزار و ۹۷ نفر در چین شده است.

اما در پکن با کنترل شدید این بیماری، تنها ۴۲۸ تن به کرونا مبتلا شده و ۸ تن هم جان باخته اند در حالی که ۳۰۸ تن نیز درمان و از بیمارستان ها مرخص شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز