راه‌اندازی خط تولید محلول ضد عفونی کننده دست

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۱۲:۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۷۶۳۹۱
راه‌اندازی خط تولید محلول ضد عفونی کننده دست
خط تولید محلول ضدعفونی کننده یا آنتی‌سپتیک(antiseptic) دست در شرکت‌های تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این محلول ضد عفونی دست و سطوح، طبق فرمولاسیون توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت WHO تهیه و تولید شده است.

این محلول غیر خوراکی فقط برای مصرف موضعی و با استفاده از ایزوپروپیل الکل، هیدروژن پراکساید و گلیسیرین تولید شده است.

در هشدارهای مصرف این محلول ضد عفونی دست تاکید شده که روی زخم باز و به مخاط چشم اسپری نشود و دور از دید و دسترس کودکان نگهداری شود.  

با راه اندازی این خط تولید، روزانه ۱۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده (پنج هزار لیتر در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و پنج هزار لیتر در شرکت داروسازی سها) در اندازه های پنج و یک لیتری در گالن هایی با نشان سیب سلامت تولید می شود که این امر گامی برای تأمین سلامت جامعه در مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

خط تولید این محصول در چند روز گذشته براساس تقاضای شدید مردم و بعد از ورود کرونا ویروس به کشور، با افزایش درخواست این ماده ضد عفونی کننده در بازار مواجه بوده ایم، به همین منظور با تلاش شبانه روزی متخصصین و کارکنان شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و شرکت داروسازی سها، این محلول ضدعفونی آنتی سپتیک به مرحله تولید رسیده است.

 تولید این محلول ضدعفونی کننده یا آنتی سپتیک (antiseptic) دست تا زمانی که کشور برای مقابله با ویروس کرونا (کووید – ۱۹) به آن نیاز داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

 ضد عفونی کننده یا محلول آنتی سپتیک(antiseptic) به گروهی از مواد شیمیایی گفته می شود که عوامل بیماری زایی چون ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و نظایر آن را از بین برده و از گسترش و رشد آن ها جلوگیری می کنند.  

 از این محصول ضد عفونی کننده می توان برای از بین بردن میکروب ها و آلودگی های دست، ابزار و وسایل و سطوح مختلف در مکان هایی چون منازل، مهد کودک ها، مدارس، رستوران ها، مطب های پزشکان، درمانگاه ها و مصارف خاص پرسنل بیمارستانی استفاده کرد.

در آیین افتتاح و راه اندازی این محلول آنتی‌سپتیک و ضدعفونی کننده دست محمود رضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر، حسن صفاریه سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، ظاهر رستمی مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران و بهرام غیبی مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران حضور داشتند.

نظر شما