رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران:

افزایش ۱۴ درصدی مصرف آب شرب طی دو هفته اخیر/ عدم پایش سیستماتیک اثر میکروپلاستیک‌ها و شوینده‌ها بر آب‌های زیر زمینی تهران

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۲۳:۵۴:۵۰
کد خبر: ۹۷۶۶۶۲
افزایش ۱۴ درصدی مصرف آب شرب طی دو هفته اخیر/ عدم پایش سیستماتیک اثر میکروپلاستیک‌ها و شوینده‌ها بر آب‌های زیر زمینی تهران
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اثرات ثانویه بیماری کرونا بر محیط زیست ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با احتمال پیامدهای زیست محیطی ناشی از گسترش ویروس کرونا گفت: بروز و گسترش اپیدمی کرونا، افزایش مصرف فرآورده‌های شیمیایی، شوینده‌ها، آب و... را به همراه داشته که این مسائل پیامدهای محیط زیستی را به همراه دارد. به‌طور مثال مواد شوینده وارد آب‌های زیر زمینی و فاضلاب‌ها می‌شوند که اثر منفی بر محیط زیست دارد. 

او ادامه داد: بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب، میزان مصرف آب شرب طی دو هفته گذشته به میزان 14 درصد افزایش پیدا کرده که با اقدامات خانواده‌ها برای انجام خانه‌تکانی همزمان شده و در همین رابطه، مسئولان وزارت نیرو هشدار داده و خواستار کاهش مصرف و رعایت بیشتر از سوی شهروندان شده‌اند. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با آلوده شدن آب‌های زیرزمینی پایتخت اظهار داشت: ردیابی اثرات میکروپلاستیک‌ها و مواد بهداشتی نیازمند پایش است. انجام این پایش‌ها به صورت دائم پر هزینه بوده و تا به حال هم پایش سیستماتیک روی آب‌های زیر زمینی دشت تهران برای بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها و شوینده‌ها انجام نشده است. 

حسینی میلانی افزود: البته ممکن است دانشگاه‌ها یا دیگر مراکز علمی و پژوهشی مطالعات موردی در این رابطه انجام داده باشند یا سازمان‌ آب یا شرکت آب‌و فاضلاب برای چاه‌های آب شرب بررسی‌هایی انجام داده باشند ولی اینکه به صورت جامع و منظم سفره آب زیر زمینی پایش شود، این کار تاکنون انجام نشده است.

او در رابطه با همکاری شهرداری با سازمان حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی در خصوص استفاده از فاضلاب در اراضی کشاورزی جنوب تهران هم تصریح کرد: شهرداری مستقیما مسئولیت در این زمینه ندارد اما در بحث حریم اگر تغییر کاربری زراعی رخ بدهد، شهرداری می‌تواند پایش و رصد کند و به سازمان جهاد کشاورزی این موضوع را اعلام کند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای انجام این پایش‌ها و بررسی‌ها، اداره کل حریم در شهرداری تهران وجود دارد و در سطح ملی نیز قوانین سخت‌گیرانه‌تری وضع شده است.ظرفیت‌های قانون حفاظت خاک که اخیرا در مجلس تصویب شده موضوع دیگری است که امکان همکاری را فراهم می‌کند اما تا زمانی که دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها در این رابطه تدوین شود مقداری زمان می‌برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز