هشدار هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به خوزستان از روز شنبه

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۵:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۷۶۹۵۰
هشدار هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به خوزستان از روز شنبه
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی، استان به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و شمال غرب از روز شنبه با باران، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد سبزه‌زاری افزود: سامانه ناپایدار از اواسط شنبه وارد خوزستان شده و تا اواخر یکشنبه فعال خواهد بود.

وی افزود: عمده فعالیت این سامانه در این مدت رگبار و رعد و برق در استان به ویژه در مناطق شمالی، شرقی، شمال غربی و ارتفاعات زاگرس و وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان و احتمال ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای خواهد شد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در این روزها شمال خلیج فارس، مواج همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گفته وی در بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت فردا جو استان پایدار است.

سبزه‌زاری همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته وقوع حداکثر دمای استان در آبادان با ۳۱.۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دما در ایذه با ۷.۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: دمای اهواز نیز دراین مدت بین ۱۲.۴ درجه تا ۳۰.۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان دیروز (چهارشنبه) در اخطاریه‌ای اعلام کرد: هفته آینده ۲ سامانه بارشی وارد خوزستان می شود، که یکی از آنها از اواخر روز شنبه تا اواسط روز دوشنبه و دیگری از اوایل روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه منجر به رگبار و رعد و برق در استان خواهد بود.

همچنین رابعی معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان دیروز به ساکنان پایین دست رودخانه های دز و کرخه هشدار داد و گفت: با توجه به افزایش خروجی سدهای کرخه و دز تا حداکثر ظرفیت ایمن پایین دست رودخانه‌ها، از ساکنان حاشیه این رودخانه‌ها به ویژه در مناطق پایین دست درخواست کرد که ضمن خودداری از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، احتیاط لازم را رعایت کنند.

به گفته وی افزایش خروجی سدها با هدف ایجاد آمادگی مخازن آنها برای بارش‌های بهاره انجام شده و بر همین اساس خروجی سد دز از روز سه شنبه به ۷۰۰ مترمکعب درثانیه و خروجی سد کرخه از چهارشنبه به ۴۵۰ مترمکعب درثانیه افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز