بازگشت لایحه بودجه شهرداری را به شورای اسلامی شهر تهران

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۵:۱۲:۳۳
کد خبر: ۹۷۶۹۶۷
بازگشت لایحه بودجه شهرداری را به شورای اسلامی شهر تهران
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرماندار تهران نامه اعتراضات هیات تطبیق مصوبات درباره بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران را به شورای شهر ارسال و در آن به ١١ مورد مغایرت با قوانین و مقررات اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اعطا افزود: نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراضات هیات تطبیق مصوبات درباره بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شده است.  

اعطا گفت: هر ۱۱ بند مورد اعتراض هیات تطبیق، به تبصره های بودجه مربوط است و در بررسی آنها، مغایرت هایی با سیاست های عمومی دولت، قانون برنامه ششم توسعه کشور، وظایف و اختیارات شوراها مندرج در ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراها و انتخابات شهرداران، قانون نوسازی و عمران شهری، و برخی آیین نامه های مصوب دیده می شود.

وی با تاکید بر این نکته که اعتراض هیات تطبیق نسبت به این موارد ۱۱ گانه، به معنای رد آن نیست، تصریح کرد: هیات تطبیق به ریاست فرماندار حدود اختیارات روشنی دارد و در چارچوب اختیاراتی که قانون برای او پیش بینی کرده است، می تواند نسبت به برخی مصوبات از حیث مغایرت با قوانین و مقررات اعلام اعتراض کند و یا مصوبه ای را خارج از حدود اختیارات شورا بداند.  

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد که موارد اعلام شده توسط هیات تطبیق، در جلسه بعدی شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته اعطا، ممکن است شورای شهر موارد اعلامی را رد یا قبول و مصوبه خود را اصلاح کند.

وی افزود: چنانچه شورا بر مصوبه خود پافشاری کند و اعتراض هیات تطبیق را نپذیرد، در نهایت موضوع به هیات حل اختلاف مرکزی جهت تصمیم گیری نهایی ارجاع خواهد شد.  

اعضای شورای اسلامی شهر تهران چند روز پیش پس از چند هفته رسیدگی، لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را با سقف ۳۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز