۵۳ خانه سلامت در خدمت مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۴:۱۷:۰۹
کد خبر: ۹۷۷۶۳۹
۵۳ خانه سلامت در خدمت مقابله با کرونا
عضو شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت اقدامات مدیریت شهری برای کنترل هر چه بیشتر بیماری کووید19 و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با آن از اقدامات مدیریت شهری قدردانی و بر ضرورت همکاری و هماهنگی کامل تمام دستگاه ها در مبارزه با این بیماری تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در دیدار با دکتر کرمی محمدی ضمن خدا قوت به تمام مجموعه شهرداری تهران گفت: تمام توان مجموعه‌ها در بخش های مختلف می بایست هماهنگ شده و در خدمت کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی این بیماری درآید

وی همچنین بر اهمیت توجه به سلامت جسمی و روانی نیروها و  منابع انسانی شهرداری تهران ،  استفاده از ظرفیت شورایاری ها و بهره گیری از رادیو تهران در اطلاع رسانی و پخش برنامه های شاد و روحیه بخش به شهروندان تاکید کرد.

امانی همچنین در دیدار با مدیر کل سلامت شهرداری تهران و جمعی از مدیران خانه سلامت محلات گفت: خوشحالیم که 353 کانون سلامت در تهران داریم که می توانند مستقیم با مردم در ارتباط باشند و آموزش ها را به مردم منتقل نمایند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار گفت:بنا به دستور شهردار تهران مدیریت ستاد پیشگیری از شیوع کروناویروس به سازمان مدیریت بحران شهر تهران سپرده شد و در این راستا پنج کارگروه در راستای هماهنگی هرچه بیشتر کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرداری تهران شامل کارگروه های آموزش و اطلاع‌رسانی، بهداشت محیط و دفع پسماند، مشارکت مردمی، تأمین و توزیع اقلام ضروری، بودجه و پشتیبانی با همکاری همه بخش‌های مرتبط در شورا و شهرداری تهران تشکیل شد.

دکتر کرمی محمدی، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کارگروه های 5 گانه مقابله با کرونا افزود: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی میان کارگروه ها و زیر مجموعه های شهرداری تهران وجود دارد و شهردار و شورای اسلامی شهر تهران نیز پشتیبانی بسیار خوبی داشته اند.

عضو شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران در خصوص اقدامات کارگروه تأمین و توزیع اقلام ضروری افزود: سعی بر فروش آن لاین در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند است که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و احتمالا به زودی میادین میوه و تره بار فروش اینترنتی خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت مستند سازی و درس آموزی از فعالیتها و درس آموخته های زمان بحران گفت: متاسفانه در تمام بحران ها عملکرد مشابه داریم و در حالی که باید با مستند سازی و ثبت تجربیات و درس آموزی از بحران ها به نحوی منطقی راه آینده را در بحران ها، ترسیم نماییم.

دکتر کرمی محمدی، همچنین از نقش ارزنده خانه های سلامت در ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان قدردانی کرد و گفت : خانه های سلامت باید حداقل برای 3 ماهه آینده از آمادگی کامل برخوردار باشند و به ویژه در حوزه آگاه سازی و آموزش شهروندان نسبت به آمادگی در برابر بیماری کرونا فعالیت نمایند.

شهربانو امانی همچنین از بخش های مختلف مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران بازدید کرد و با سامانه های مختلف این مرکز آشنا شد.

نظر شما