مترو تهران تعطیل می‌شود؟

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۵:۳۲:۴۴
کد خبر: ۹۷۷۶۷۲
مترو تهران تعطیل می‌شود؟
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: وزارت بهداشت در نامه ای درخواست استفاده از سوله های مدیریت بحران را داده بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری مجازی خود گفت: کاری که در ستاد مقابله با کرونا شهرداری انجام گرفت در درجه اول سازماندهی ستاد بود که در پنج بخش مهم انجام شد.

وی افزود: در مواردی که کارگروه تشکیل دادیم اقدامات عمیق تر و اساسی تری انجام گرفت و در هر کدام از کارگروه‌ها نیاز مثابله با بحث کرونا را مد نظر خود قرار داده بودند.

کرمی محمدی گفت: یکی از نکات خیلی مهم این بود که با توجه به اینکه پیش بینی شده این ویروس حداقل سه ماه در تهران فعال باشد کارگروه مالی و پشتیبانی برنامه ریزی های ممکن را داشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش های بسیاری در این کارگروه ها انجام شد و علاوه بر اینها بحث پشتیبانی لجستیک وزارت بهداشت را داشتیم و هشت پایگاه در اختیار آنها قرار داده شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: ستاد کمک کرد تا اقلام مورد نیاز تامین شود و اقلامی در اختیار دوستان در شهرداری قرار گرفت و همچنان هم پیگیر این هستیم تا بتوانیم اقلام مورد نیاز را تامین کنیم.

کرمی محمدی گفت: به مدت حداقل 3 ماه اقلام مورد نیاز تأمین شده است و مردم هیچ جای نگرانی نخواهند داشت و پیگیری فروش آنلاین را دارمی که در شهروند و سازمان میادین اجرای یخواهد شد به زودی.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شنیده شده وزارت بهداشت تمایلی برای استفاده سوله های بحران ندارد و گویا این یناز مرتفع شده است گفت: وزارت بهداشت براساس نامه نگاری های انجام شده از ما درخواست داشت تا از سوله های بحران استفاده کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: براساس این درخواست تعدادی از سوله های مدیریت بحران تخلیه شده و تجهیز شد تا وزارت بهداشت برای نگهداری بیماران در دوره نقاهت از آن استفاده کند.

کرمی محمدی گفت: البته تا امروز از سوله ها استفاده نشده است اما شنیده ام که احتمالا ظرف چند روز آینده از اولین سوله استفاده خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه شاید شهروندان رضایتی برای تغییر کاربری سوله های بحران نداشته باشند گفت: از ابتدا هم که در خواست وزارت بهداشت مطرح شد بین 115 سوله موجود را بررسی کردیم و آنهایی که از مناطق مسکونی دور بودند را انتخاب کردند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مردم نگران این نباشند که قرار است از سوله های نزدیک به مناطق مسکونی استفاده شود.

وی افزود: مهمترین بحث موجود این است که ترددهای موجود را محدود کنیم و شاید ما در ستاد به این نقطه برسیم که مترو و حمل و نقل عمومی را تعطیل کنیم.

کرمی محمدی گفت: باید یادمان باشد که اگر تعداد مبتلایان بالا برود مجبور هستیم از طریق امکانات لجستیک به وزارت بهداشت کمک کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری از بحران شهر تهران درخصوص اینکه آیا برای کاهش حمل و نقل عمومی تصمیمی گرفته شده است گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است اما یک صحبت هایی شده است که در نهایت استانداری تهران باید این موضوع را اعلام کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد سوله های بحران افزایش پیدا کند گفت: بعید است تعداد سوله ها افزایش پیدا کند زیرا جاهای بهتری برای اسکان بیماران داریم و سازمان های دیگری نظیر ارتش و جاهای دیگر هم بخش هایی را برای بیماران اختصاص داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز