ساخت کیت تشخیص ۱۵ دقیقه‌ای کرونا در چین

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۵:۵۹:۲۲
کد خبر: ۹۷۷۶۸۱
ساخت کیت تشخیص ۱۵ دقیقه‌ای کرونا در چین
شرکت های چینی یک کیت تشخیص سریع آزمایش ویروس کرونا تولید کرده اند که قادر خواهد در ۱۵ دقیقه با ضریب اطمینان ۹۵ درصد، وجود ویروس کرونا در خون انسان را تشخیص دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یک شرکت ژاپنی همکار با شرکت چینی سازنده این کیت، قرار است از هفته آینده شروع به واردات و تامین این کیت ها به ژاپن کند.

آزمایش ویروس کرونا در ژاپن هم اکنون ۶ ساعت طول می کشد اما شرکت کورابو اینداستریال می گوید این کیت ها قادر خواهند بود این آزمایش را تنها در ۱۵ دقیقه و بدون نیاز به هیچ تجهیزات خاصی به انجام رسانند.

این شرکت کیت های مورد اشاره را از یک شریک چینی که آنها را ساخته است وارد می کند انتظار می رود این کیت ها در ماه جاری وارد بازار شوند.

این کیت ها برای تعیین اینکه آیا آنتی بادی در نمونه کوچکی از خون یک فرد وجود دارد یا خیر، از یک شناساگر استفاده می کنند به این شکل که بعد از مخلوط کردن نمونه خون بیمار مشکوک به کرونا با یک نوار، کیت فقط ۱۵ دقیقه طول می کشد تا خط قرمز را بر روی نوار آزمایش نشان دهد خط قرمز حاکی از وجود آنتی بادی برای ویروس در خون و در نتیجه آزمایش مثبت است.

مقامات شرکت کورابو می گویند نرخ دقت این کیت ها در زمانی که در چین مورد استفاده قرار گرفتند ۹۵ درصد بوده است آنها می گویند می توانند تا روزی ۱۰ هزار کیت برای ژاپن تامین کنند.

وزارت بهداشت ژاپن گفته است این کیت ها را مورد مطالعه قرار می دهد در صورتی که اثربخش بودن آنها ثابت شود، این وزارتخانه تلاش خواهد کرد این کیت ها در سریع ترین زمان ممکن به دست موسسات آزمایشگاهی برسد.

این کیت در مقایسه با آزمایش PCR که بعد از جمع آوری نمونه از گلوی بیمار یا سایر قسمت های بدن، چهار تا شش ساعت طول می کشد بسیار سریع و ارزان است.

نظر شما