رئیس کمیته امداد خبر داد:

توزیع ۳۰ میلیارد تومان بین مددجویان برای مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۵:۱۹:۱۰
کد خبر: ۹۷۸۱۲۲
توزیع ۳۰ میلیارد تومان بین مددجویان برای مقابله با کرونا
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمع‌آوری ۳۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی مردم در جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی بنیاد مستضعفان برای تامین بسته‌های بهداشتی مقابله با کرونا، میان مددجویان کمیته امداد توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمرتضی بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده است، از تمام پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در سراسر کشور که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: کمیته امداد پیش از آغاز همه‌گیری این بیماری، تمهیدات لازم را در خصوص مقابله با این بیماری اندیشیده بود و در همین راستا دستورالعمل جامعی تهیه و به استانها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با ویروس کرونا در ستاد مرکزی و ادارات کل استانی کمیته امداد تشکیل شده و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را به اجرا می‌گذارد. همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان برای تامین اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا میان مددجویان با اولویت بیماران صعب‌العلاج و سالمندان توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مذاکرات خوبی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کمک به مددجویان انجام شده است، تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده، کمک‌های این نهاد همچون اقلام بهداشتی و ... در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار خواهد گرفت. همچنین هماهنگی‌های خوبی با استانداران مختلف برای حمایت از مددجویان انجام شده است.

بختیاری به دیگر اقدامات این نهاد برای حمایت از مددجویان در مقابل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: همه مددجویان این نهاد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند، که به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری مددجویان، دفترچه‌های بیمه این عزیزان با پایان فروردین‌ماه تمدید شده و در صورت نیاز باز هم تمدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و احتمال انتقال بیماری، مراجعه مددکاران به درب منازل مددجویان و همچنین نیروهای جمع‌آوری صندوق‌های صدقات خانگی محدود شده و صندوق‌های بزرگ سطح معابر نیز تا اطلاع بعدی تخلیه نخواهد شد.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: طی روزهای گذشته برحی کارگاه‌های کوچک مددجویان کمیته امداد تجهیز شده و به تولید ماسک و دیگر تجهیزات بهداشتی اختصاص یافته است. براساس آخرین اطلاعات این مجریان طرح‌های اشتغال روزانه ۱۰۰ هزار ماسک تولید و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی بر ضرورت حمایت از اقشار محروم آسیب‌دیده در شرایط اخیر کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک به ویژه اقشار محروم، دستفروشان و کارگران روزمزد، سه بسته حمایتی دولت به همین منظور پیش‌بینی شده که یک بسته تا پایان هفته و دو بسته دیگر پس از سال جدید میان سرپرستان هفت میلیون خانوار توزیع خواهد شد.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: همچنین برای این افراد تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۲۷ ماهه با سه ماه تنفس پیش‌بینی شده است.

بختیاری با قدردانی از همراهی همیشگی مردم خیر و نیکوکار با کمیته امداد، گفت: در جشن نیکوکاری امسال تا روز گذشته ۳۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی جمع‌آوری شده است که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: رقم نهایی میزان مشارکت‌های مردمی پس از جمع‌بندی استان‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: : برای ارائه کمک‌ها به صورت صدقه پیامکی، ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۸۷۷ در نظر گرفته شده و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، و سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ ، شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی، برای جذب کمک‌های خیران پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته امداد از ایجاد ۱۶۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تا روز گذشته خبر داد و گفت: برای ایجاد این میزان اشتغال، ۴۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال قرار گرفته است.

نظر شما