عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد:

احتمال وقوع سیل طی روزهای آینده/ مدیریت ریسک انجام شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۵:۳۹:۵۶
کد خبر: ۹۷۸۱۴۴
احتمال وقوع سیل طی روزهای آینده/ مدیریت ریسک انجام شود
عادل سپهر با اشاره به اینکه طی روزهای آینده احتمال وقوع سیل وجود دارد، به لزوم مدیریت ریسک برای مقابله با آن تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عادل سپهر، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد، در رابطه با وضعیت ترسالی و یا خشکسالی کشور طی ماه‌های آتی گفت: نمی‌توان به طور کامل پیش‌بینی کرد که سیل داریم اما از سال گذشته ترسالی شروع شده است و از روز گذشته هم این بارش ها وارد کشور شده است.

او افزود: این بارش رگباری از غرب و شمال غرب شروع می‌شود و استان‌های زاگرس‌نشین ما تحت تاثیر بارندگی خواهد بود.

سپهر با بیان این که از 26 اسفند بارش‌های فراوان از غرب و شمال غرب و زاگرس و سپس سایر نقاط ایران را در بر می‌گیرد، گفت: از این رو باید مدیریت ریسک وجود داشته باشد و آماده باشیم. این بارش‌ها در نواحی زاگرس و دامنه‌های غربی یعنی استان‌های آذربایجان، کردستان، لرستان، بخش‌هایی از زاگرس تا نواحی انتهایی استان فارس ادامه دارد.

سپهر بیان کرد: این بارش‌ها نعمت الهی است. دشت‌های تشنه ما سیراب می‌شود اما برای انتشار کرونا با توجه به شرایط رطوبتی، انتشار این بیماری با چالش رو به رو خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه باید مسیل‌ها را باز کرد، گفت: باید فعالیت‌های هماهنگ در شهرداری‌ها صورت بگیرد و مسیل رودخانه‌ها را باز کنند و تدابیر لازم در نظر بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که از سال گذشته چه درس‌هایی باید بگیریم؟ اظهار کرد: باید با کشاورزان هماهنگی صورت بیگرد و مدیریت ریسک داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز