هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۳:۴۶:۲۰
کد خبر: ۹۷۸۵۱۷
هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌های تهران نداشته‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، در مورد فعالیت‌های انجام‌گرفته جهت مقابله با کرونا در گودهای زباله‌گردی و گرمخانه‌ها اظهار داشت: در حوزه کودکان کار اقدامات خوبی آغاز شده که با فعالیت‌های مدنی و همکاری سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کرده‌ایم این افراد کمتر در آسیب ناشی از بیماری کرونا باشند.

وی افزود: مستمراً در مراکز تجمع کودکان زباله‌گرد حضور داریم و علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و معاینه این کودکان به مباحث آموزشی و اهدای پک بهداشتی نیز ورود یافته‌ایم.

سمت ادامه داد: به دلیل اینکه زباله‌گردی در پایتخت ممنوع شده احتمال به خطر افتادن معیشت این کودکان وجود داشت لذا با حضور در گاراژها و گودهای زباله‌گردی مستمراً روزانه 200 پرس غذای گرم میان آسیب‌دیدگان توزیع می‌کنیم که این ظرفیت وجود دارد که آمار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هزار مورد برسانیم و خیرین نیز در این راستا اعلام آمادگی جهت همکاری کرده‌اند.

حسینی بیان داشت: در گرمخانه‌ها نیز برنامه‌های خوبی اجرا شده و خوشبختانه از حدود 27 مورد مشکوک هیچ کدام از مددجویان نتیجه تست کرونای آنها مثبت نبوده و این مسأله اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود.

وی از تولید ماسک توسط مددجویان گرمخانه‌ها خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی خط تولید ماسک تاکنون 3000 ماسک توزیع شده و بخشی از آن نیز در اختیار هلال احمر قرار گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت.

سمت خاطرنشان کرد: همچنین مددجویان همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با آتش‌نشانان جهت سمپاشی محیطی داشته‌اند و این موضوع و اقدامات انجام‌گرفته برای نماینده سازمان بهداشت جهانی جای تعجب داشت؛ چراکه ما توانسته‌ایم علی‌رغم کمک‌های ملی و بین‌المللی اقدامات موثری انجام دهیم.

حسینی گفت: در رسانه‌ها خبری منتشر شد که ستاد اجرائیات فرامان امام، دولت و برخی دستگاه‌های دیگر حدود 4 میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان و اقشار ضعیف ارائه کرده‌اند که باید اعلام کنم ما در دریافت این کمک‌ها نادیده گرفته شده‌ایم.

وی ادامه داد: میزان مراجعات به گرمخانه‌ها بسیار افزایش یافته و حتی از زمان وقوع سرما هم بیشتر شده؛ چراکه اکنون بسیاری از افرادی که به نوعی ماده 16 محسوب شده و معتاد متجاهر بوده‌اند اکنون بی سرپناه شده و با تعطیلی مراکزشان به سوی گرمخانه‌ها آمده‌اند و باید برای آنها فکری کرد و به شهرداری در این زمینه کمک کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز