تأثیرات ویروس کرونا در صنعت گردشگری

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۱:۴۱:۲۴
کد خبر: ۹۷۸۸۴۵
تأثیرات ویروس کرونا در صنعت گردشگری
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به تأثیرات شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری کشور گفت: در سال جاری بیش از 8 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور، درباره تأثیرات شیوع ویروس کرونا در حوزه صنعت گردشگری اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری هر گردشگر 1485 دلار برای مقاصد گردشگری درآمدزایی دارد که با شیوع این ویروس این درآمدها از بین می رود و در نهایت صنعت گردشگری دچار چالش شده است.

وی گفت: در کشور ما فقط موضوع شیوع ویروس کرونا نبوده است بلکه در 6 ماهه دوم سال موارد متعددی موجب شده که میزان گردشگری در داخل کشور کُند شود و برنامه‌ریزی‌های ما را تحت تأثیر قرار داده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور بیان داشت: پیش‌بینی ما این بود که در پایان سال جاری بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شود و قطعاً اگر با مشکلات فعلی مواجه نبودیم به این عدد می‌رسیدیم و پیش‌بینی نیز شده بود که گردشگری داخلی نیز چند برابر بیشتر از سال‌های قبل شود.

تیموری گفت: بر اساس گزارش‌های واصله بیش از 8 میلیون گردشگر در 10 ماهه سال جاری وارد کشور شدند و با توجه به شیوع این بیماری جشن‌های تعطیلات سال جدید میلادی و عید بهاره چینی‌ها را نیز در کشور از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: دیگر کشورهای دنیا مشکلات 6 ماهه دوم ایران را در حوزه گردشگری نداشتند ولی شیوع این ویروس این صنعت را با چالش مواجه کرده است و با رفع این مشکل قطعاً برای سال آینده برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای توسعه گردشگری در کشور انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز