وضع آب و هوا

باد و باران در راه است

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۹:۴۹:۲۳
کد خبر: ۹۷۹۱۶۱
باد و باران در راه است
کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی بیشتر استان‌ها با بارش باران و وزش باد مواجه می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی ضرابی، گفت: بامداد امروز ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، شهر‌های شمال غرب تا جنوب غرب از جمله پیرانشهر، سردشت، سلماس، ارومیه، آذربایجان غربی، بانه، کردستان، اسلام آباد غرب، قصرشیرین، اهواز و آبادان را با بارش باران مواجه کرد.

وی گفت: این بارش‌ها در بیشتر نقاط نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و همین طور استان‌های واقع در جنوب دامنه‌های البرز مانند قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر خود قرارمی دهد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: کانون بارش‌ها و تمرکز آن‌ها می‌تواند با آبگرفتگی معابر شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و حتی با سیلاب همراه باشد و بخش‌هایی از آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد متاثر از آن خواهند بود.

وی افزود: در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش‌ها نسبتا شدید خواهد بود ضمن اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و همین طور ارتفاعات و مناطق سردسیر شمال غرب کشورمان این بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

ضرابی تصریح کرد: پدیده قابل توجه دیگر وزش باد نسبتا شدید در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر خواهد بود.

وی یادآور شد: بارش، نیمه غربی و جنوب کشور را دربرمی گیرد که این بارش‌ها استان‌های فارس و بوشهر را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از عصر امروز به بعد نیز وزش باد به نسبت شدیدی را در نیمه شرقی و جنوب شرقی کشور را خواهیم داشت.

ضرابی گفت: فردا در آخرین روز از سال ۹۸ در بیشتر نقاط کشور به جز بخش‌هایی از جنوب شرق کشور مثل شرق استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده‌ای را خواهیم داشت، اما تمرکز بارش‌ها بیشتر در شمال شرق کشور خواهد بود که این سامانه روز جمعه از مرز‌های شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امروز آب‌های خلیج فارس به ویژه در بخش‌های شمالی مواج و متلاطم باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز