فعال شدن غربالگری کرونایی برای خروجی‌های مازندران

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۱۱:۱۰:۵۹
کد خبر: ۹۷۹۲۴۷
فعال شدن غربالگری کرونایی برای خروجی‌های مازندران
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت که طرح غربالگری برای خروج از استان از امروز چهارشنبه در تمامی مبادی خروجی مازندران با هدف شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا اجرایی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجتبی اکبری اجرای این طرح را مصوبه ستاد ملی کرونا معرفی کرد و افزود که از امروز هر کسی که قصد خروج از مازندران را داشته باشد ، در مبادی خروجی استان تب سنجی می شود تا اطمینان حاصل شود که مبتلا به کرونا نیست.

وی گفت که این طرح با محوریت و مدیریت جمعیت هلال احمر و مشارکت نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در محورهابی خروجی استان به اجرا گذاشته شده است و در حال حاضر تمامی مسافران ورودی به مازندران و شهروندانی که بخواهند از مازندران خارج شوند مورد تب سنجی قرار می گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اظهار این که طرح تب سنجی در مبادی ورودی مازندران از دستکم ۲ هفته پیش به اجرا گذاشته شده بود ، گفت که تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر هنگام ورود به استان تب سنجی شدند.

وی توضیح داد : هدف از تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است و در این عملیات افراد مشکوک جهت اقدامات بعدی نظیر قرنطینه و طی مراحل درمانی به گروه بهداشت و درمان مستقر در ایستگاه های هدایت می شوند.

مازندران از اول اسفند با ورود ۲ مسافر از قم و شناسایی آنها به عنوان بیماران مشکوک ، به مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست. بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ابتلای بیش از یک هزار و ۳۷۴ نفر به ویروس کرونا در مازندران قطعی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز