پروفسور سیدحسن امین:

رنسانس معنوی و رستاخیز فرهنگی ایجاد کنیم/ برای رنسانس ایران مهاجرت معکوس داشته باشید/ تجربیات تلخ راجزئی از تاریخ بدانیم

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۲۳:۵۵:۰۷
کد خبر: ۹۷۹۳۸۳
رنسانس معنوی و رستاخیز فرهنگی ایجاد کنیم/ برای رنسانس ایران مهاجرت معکوس داشته باشید/ تجربیات تلخ راجزئی از تاریخ بدانیم
یک استاد سرشناس حقوق و تاریخ با اشاره به دوران تلخی که در سال گذشته پشت سر گذاشته ایم از مردم خواست تا برای رسیدن به رنسانس معنوی و رستاخیز فرهنگی تلاش کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدحسن امین، استاد سرشناس ایرانشناسی، تاریخ‌دان، ادیب و حقوقدان گفت: در سال جدید مشکلاتی که تاکنون تجربه کردیم. مردم این تجربیاj را پشت سر خود بگذارند و آن‌ها را جز تاریخ بگذارند و از نو آغاز کنند.

او افزود: باید راهی برای پیشرفت ایران و رنسانس معنوی و رستاخیز فرهنگی ایجاد کنیم.

پروفسور امین ضمن توصیه به دولت گفت: این پیام را برای دولت دارم که در سال پایانی خدمت با مردم صادق باشد و برنامه‌هایش را شفاف اعلام کند و قصور و تقصیر خود را به ملت اعلام کند و پرونده درست و صحیحی از کار خود نشان دهد.

این استاد سرشناس حقوق ادامه داد: بدین ترتیب دولتی بعدی را باید در شرایطی قرار دهد که بتواند از صفر شروع کند تا کار اساسی در مقام رفاه مردم و در مقام بهبود وضعیت مردم انجام بدهد.

پروفسور امین در توصیه‌ای به دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: این پیام را به دانش‌آموزان و دانشجویان دارم که در مقام ارتقا علمی و سطح آگاهی خودشان و تحصیل دانش و معرفت بیشتر تلاش کنند.

او اضافه کرد: اما سعی کنند پس از تکمیل تحصیلات‌شان در همین کشور خدمتگزاری کنند. راضی نیستم نخبگان ایران از وطن مهاجرت بی بازگشت داشته باشند. استادان خوبی در همین کشور داریم که می‌توانند در پرورش نخبگان ایرانی موثر باشند.

این استاد سرشناس حوزه تاریخ و ادب گفت: به‌علاوه بایستی مهاجرت معکوس برای رشد بیشتر دانش داشته باشیم یعنی کسانی که از ایران رفته‌اند و در کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند پیشرفت کنند و تجربه خوبی کسب کنند به هر ترتیبی که هست باید خواهش کنیم برای رنسانس ایران و برای ایجاد رستاخیر فرهنگی به ایران بازگردند.

پروفسور امین ادامه داد: این جوانان با استعداد ایران را باید آموزش بدهند و در همین کشور فضایی ایجاد شود که از توان دانش آموزان، دانشجویان و اساتید حسن استفاده شود و ما صادر کننده مغز به کشورهای دیگر نباشیم بلکه بتوانیم در داخل کشور علم و فناوری تولید کنیم و آثار و تولیدات علمی و فناورانه خود را به دیگر کشورها صارد کنیم نه مغزهای خودمان را.

او در پایان تصریح کرد: زندگی حاصل عشق است و امید کسی از یاس به جایی نرسید. ممکن است ما در شرایط بسیار بدی قرار داشته باشیم اما در نومیدی بسی امید است و پایان شب سیه سپید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز