الکل رکورد مرگ را از کرونا ربود/ کرونا تا ۱۵ فروردین فروکش می‌کند؟/ احتمال وقوع سیل در کشور/ مدارس تا شهریور ماه ادامه دارد

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۲۳:۱۹:۵۷
کد خبر: ۹۷۹۴۱۱
الکل رکورد مرگ را از کرونا ربود/ کرونا تا ۱۵ فروردین فروکش می‌کند؟/ احتمال وقوع سیل در کشور/ مدارس تا شهریور ماه ادامه دارد
هفته گذشته همراه بود با اخبار متعدد حوادثی که تمام ایران را تحت تاثیر خود قرار داد که به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش‌های از اخبار مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

قاتلین هفته: کرونا و الکل

در هفته‌ای که گذشت الکل پا به پای کرونا قربانی گرفت.

پس از موج مسمومیت الکلی در خوزستان که شمار قربانیان آن به 59 نفر و 620 بستری رسید، از شیراز نیز خبر می‌رسد 31 نفر جان خود را به این دلیل از دست داده‌اند. در اردبیل نیز این تعداد به 19 نفر رسیده و همچنین در گیلان هم 7نفر بر اثر این مسمومیت جان باختند.

پیش‌تر نیز آمارهایی از 12 کشته در مازندران، 7 نفر در کرج و 6 کشته در کردستان منتشر شده بود.

همچنین در تاریخ 28 اسفند رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در طول 24 ساعت و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1192 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 17361 نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه 5710 نفر از بیماران کووید 19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

رئیسی گفت: متاسفانه با جان باختن 147 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1135 نفر رسید.

پیش‌بینی هفته: پایان کرونا

در هفته گذشته مینو محرز، قائم‌مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ما هم اکنون در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم و این حجم بالا تا ۱۵ فروردین فروکش خواهد کرد و تعداد خیلی خیلی کمتر خواهد شد. از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا بر اساس تخمین های انجام شده سیر نزولی پیدا می‌کند.

هشدار هفته: کرونا بدون علامت

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در توییتر خود نوشت: گزارش‌ها حکایت از آن دارد 18 درصد مبتلایان به کرونا هیچ‌وقت علامت‌دار نمی‌شود. اگر در خانه بمانیم انتشار ویروس محدود و زنجیره انتقال قطع خواهد شد.

جنجال هفته: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

«رضا جعفرزاده»، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در خصوص سرنوشت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: اوکراین و فرانسه پیشنهاد دادند که متخصصین ایرانی از لابراتورهای دو کشور برای بازخوانی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: موضوع، بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتورهایی است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.

جعفرزاده با تاکید براینکه شرایط همکاری هر دو لابراتور دریافت شده است گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی در خصوص جزئیات همکاری‌ها، جعبه‌های سیاه در یکی از دو مرکز (فرانسه یا اوکراین) بازخوانی خواهد شد.

احتمال هفته: سیل

عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد، در رابطه با وضعیت ترسالی و یا خشکسالی کشور طی ماه‌های آتی گفت: نمی‌توان به طور کامل پیش‌بینی کرد که سیل داریم اما از سال گذشته ترسالی شروع شده و از روز گذشته هم این بارش‌ها وارد کشور شده است.

او افزود: این بارش رگباری از غرب و شمال غرب شروع می‌شود و استان‌های زاگرس‌نشین ما تحت تاثیر بارندگی خواهد بود.

سپهر با بیان این که از 26 اسفند بارش‌های فراوان از غرب و شمال غرب و زاگرس و سپس سایر نقاط ایران را در بر می‌گیرد، گفت: از این رو باید مدیریت ریسک وجود داشته باشد و آماده باشیم. این بارش‌ها در نواحی زاگرس و دامنه‌های غربی یعنی استان‌های آذربایجان، کردستان، لرستان، بخش‌هایی از زاگرس تا نواحی انتهایی استان فارس ادامه دارد.

بلاتکلیف هفته: مدارس کشور

«داود محمدی»، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در رابطه با «تغییر در سال تحصیلی دانش آموان باتوجه به تعطیلی مدارس در بحران کرونا» گفت: بحران کرونا در کشور منجر به تعطیلی مدارس و تغییر در تقویم آموزشی کشور شد. تقویم آموزشی محتوای مطالب درسی دانش آموزان  را طی زمان معین مقرر کرده اما باتوجه به شرایط موجود تقویم آموزشی و تدریس در سال 98 دچار مشکل شد.

او ادامه داد: باید برنامه‌ریزی مناسب در زمینه تغییر در سال تحصیلی دانش آموزان صورت گیرد و از سه ماهه تابستان استفاده شود، پیش‌بینی می‌شود مدارس تا شهریور ماه ادامه داشته باشد اما لازمه این امر برنامه‌ریزی و مطالعه زمانی، توسط آموزش و پرورش است. باید مدت زمانی را که سیستم آموزشی کشور دچار مشکل شده بررسی کرد و پس از کارشناسی های دقیق از زمان باقی مانده، استفاده شود.

پرداختی هفته: حقوق بازنشستگان

پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه آغاز شد.‎

تمدید هفته: طرح ترافیک خبرنگاران

«عمار سعیدیان‌فر» با اعلام خبر تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده مهلت زمان ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری تا ٢٠ فروردین ماه تمدید شد.

زلزله‌های هفته: هرمزگان و ایلام

زلزله‌ای به بزرگی 4/7 ریشتر ساعت 10:32 روز جمعه 23 اسفند ماه شهرستان دهلران از توابع استان ایلام را لرزاند.

همچنین زلزله 5/4 ریشتری بامداد روز دوشنبه 26 اسفند به مرکزیت رویدر از توابع بندرخمیر هرمزگان به قدری شدت داشت که تا بیش از 100 کیلومتر فاصله از کانون این زلزله نیز احساس شده است.

خوشبختانه با وجود شدت زلزله، خسارات جسمی و جانی را شاهد نبودیم.

حادثه هفته: چهارشنبه سوری

1101 نفر در چهارشنبه سوری امسال مصدوم شدند و در این بین 3 نفر جان باختند.

پلیس گفت: 43 نفر از افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه خود موجب ایجاد رعب و وحشت و سلب آرامش از شهروندان شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز