نوروزنامه ۹۹/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مطرح کرد:

استخدام محیط‌بان در سال ۹۹/ پهباد به کمک محیط‌بانان می‌آید/ کشف مهمات و برخورد با شکارچیان غیرمجاز در سال ۹۸ دو برابر سال گذشته بوده است

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۲۳:۳۳
کد خبر: ۹۷۹۴۴۳
استخدام محیط‌بان در سال ۹۹/ پهباد به کمک محیط‌بانان می‌آید/ کشف مهمات و برخورد با شکارچیان غیرمجاز در سال ۹۸ دو برابر سال گذشته بوده است
محمدرضا خویشتن‌دار با اشاره به اینکه در سال 99 چند محیط‌بان بناست استخدام شوند کشف مهمات غیر مجاز و برخورد با شکارچیان متخلف در سال 98 را دو برابر سال قبل دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا خویشتن‌دار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، در رابطه با برنامه‌های این مجموعه برای سال 99 گفت: کار یگان حفاظت محیط زیست مشخص است و با توجه به تجهیزات سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی کنیم و امیدواریم در سال 99 بخش حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان نیز در دستور کار قرار بگیرد.

او افزود: در سال 99 دو پاسگاه به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین آموزش محیط‌بانان در حین خدمت و چگونگی حفاظت از محیط طبیعی و... نیز برنامه‌هایی در نظر داریم.

خویشتن‌دار با بیان این‌که بناست دو پاسگاه در مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش کاوه ده که جدیدا به عرصه‌های حفاظت شده اضافه شده ساخته شود، گفت: بناست در سال آینده جذب نیرو داشته باشیم کما این‌که در سال 98 هم تعداد 12 نیرو استخدام شده‌اند و پس از گذراندن دوره لازم در خدمت استان تهران قرار خواهند گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: استخدام محیط‌بان خانم در دستور کار قرار ندارد.

او در پاسخ به این سوال که چه تجهیزاتی در سال 99 به سیستم حفاظتی محیط زیستی اضافه خواهد شد؟ عنوان کرد: چند دستگاه موتورسیکلت و استفاده از پهباد در سال 99 در دستور کار قرار دارد. همچنین دوربین‌هایی روی لباس محیط‌بانان برای ثبت و ضبط اتفاقات درگیری با شکارچیان غیرمجاز، نصب خواهد شد.

خویشتن‌دار در رابطه با اتفاقات سال 98 گفت: خوشبختانه در سال 98 و 97 هیچ یک از محیط‌بانان دچار مشکل نشدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: کماکان جلیقه ضد گلوله را به برخی از محیط‌بانان و مسئولین پاسگاه‌ها داده‌ایم و موارد این چنینی اگر سازمان خریداری کند در اختیار سایر محیط‌بانان قرار می‌دهیم.

او در رابطه با عملکرد یگان محیط زیست در سال 98 گفت: از لحاظ کشفیات حوزه سلاح، مهمات، صید و شکار دو برابر سال 97 بوده و با همین تجهیزات و نیروها این اقدام انجام شده است.

خویشتن‌دار ادامه داد: سلاح و مهمات زیادی از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شد و لازم است از همه ماموران زحمتکش تشکر کنم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هزینه بنزین سه برابر سال گذشته بوده است، اظهار کرد: ما سهمیه بنزین نمی‌گیریم و به‌تبع آن تجهیزات خودرو، موتورسیکلت، قیمت قطعات یدکی هم چندین برابر شده و این‌ها مانعی برای برخورد با متخلفین شده است.

او اضافه کرد: کماکان مانند بسیاری از ارگان‌ها تعرفه نداریم و بنزین را به قیمت آزاد خریداری می‌کنیم. کار یگان حفاظت محیط زیست در جنگل و دشت و بیابان است و تمام خودروها و موتورسیکلت صدمات زیادی می‌بینند که باید در این رابطه تدبیری صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز