گزارش زالی از یک فاجعه کرونایی در تهران/ درخواست برخورد قهری با سهل انگاران

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۰۶:۲۵:۱۱
کد خبر: ۹۸۰۹۹۵
گزارش زالی از یک فاجعه کرونایی در تهران/ درخواست برخورد قهری با سهل انگاران
رئیس ستاد فرماندهی مدیریت کرونا پایتخت گفت: وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، پیشنهاد می دهم اقدامات جدی تری از طریق قوه قهریه برای افرادی که مقررات پیشگیری از کرونا را انجام نمی دهند، در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران دکتر علیرضا زالی شامگاه سه شنبه افزود: افرادی که قوانین را نقض می کنند به نوعی خطای انسانی انجام می‌دهند و سایر شهروندان را در معرض خطر ویروس کرونا قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز با حضور فرمانده سپاه تهران و معاون عملیاتی قرارگاه ثارالله و بنده گشت هوایی را در تهران انجام دادیم، مردم در شهر و به‌ویژه در برخی بوستان ها نشسته و پیک نیک برگزار کرده‌ بودند.

دکتر زالی گفت: تردد در سطح شهر به ویژه نقاط مرکزی و جنوبی شهر و نیز در مبادی خروجی از یک ریتم غیرقابل قبولی برخوردار بود.

وی تاکید کرد: هر فرد می‌تواند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا حتی اگر سالم هم باشد، شرایط بالینی متفاوتی را تجربه کند، بنابراین مطلقا این ساده انگاری دلیلی بر شجاعت افراد نیست که فکر کنند می روند به پیک نیک و مبتلا نمی شوند.

رئیس ستاد فرماندهی مدیریت کرونا پایتخت افزود: مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا فقط مشکل برای خود فرد ایجاد نمی کند، بلکه زمانی که ویروس را در سطح جامعه منتقل می کنند موجب بازچرخش ویروس شده و دیگران و سایر شهروندان نیز آسیب می بینند.

دکتر زالی گفت: پیشنهاد ما به شهرداری این است که در بوستان‌هایی که امکان مقابله با ورود افراد در آن ها وجود دارد، این ممنوعیت اعمال شود، البته برخی بوستان ها فاقد مرزهای جدا کننده هستند و مردم باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: تصمیمات خوبی از سوی ستاد مقابله با کرونا و استاندار  تهران اتخاذ شده است، اما مردم مهمترین ابزار کنشگر این موضوع هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز