آب سرد چه مزایایی دارد؟

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۲۰:۳۹:۲۷
کد خبر: ۹۸۱۱۸۶
آب سرد چه مزایایی دارد؟
نوشیدن آب سرد برای فعالیت های روزانه شخص فواید زیادی دارد، مگر اینکه دمای محل زندگی زیر صفر باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که حتی در حالت افت دما و در سرما از استفاده از آب سرد خودداری نکنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نوشیدن آب سرد برای فعالیت های روزانه شخص فواید زیادی دارد، مگر اینکه دمای محل زندگی زیر صفر باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که حتی در حالت افت دما و در سرما از استفاده از آب سرد خودداری نکنید.

در اینجا به موارد مثبتی که با نوشیدن آب سرد در بدن رخ می دهد اشاره می کنیم.

رفع استرس

 اگر یک فرد عصبی هستید و از چیزی نگرانی شدید دارید، به سمت دستشویی بروید و مقداری آب سرد بر روی صورت خود بریزید. کارشناسان می گویند که این روش به پایین آمدن دمای بدن کمک می کند. با کند شدن ضربان قلب اضطراب و استرس به تدریج از بین می رود. هنگامی که ذهن شما تحت تاثیرهیچ نوع استرسی نیست، بهتر و راحت ترمی توانید روی مشکلات تمرکز کنید.

مراقبت از مو
اگر به داشتن موهای سالم اهمیت می دهید، آنها را با آب سرد بشویید. شستشوی موها با آب خنک می تواند باعث براق تر شدن آن ها شود. همچنین آب خنک برای ریشه موها، کوتیکول ها و رشته های مو بهتر و مفید است.

کاهش وزن
بحث و گفتگو در مورد آب گرم – در برابر کاهش وزن – رو به افزایش است اگرچه هیچ چیز کاملاً علمی در مورد این ادعا وجود ندارد. اما معمولا افراد ادعا می کنند نوشیدن آب سرد به آنها کمک می کند تقریبا ۷۰ در صد کالری اضافی را در روز بسوزانند.

گردش خون
هنگام حمام و استحمام، آب گرم و سرد را تغییر دهید تا خون در بدن شما جاری شود. در حالی که آب گرم باعث می شود خون به سمت پوست جاری شود و از اندام دور شود، آب سرد باعث حرکت خون به سمت اندام ها می شود. همچنین، اعتقاد بر این است که بسیاری از ورزشکاران برای کمک به بهبود عملکرد ماهیچه ها بعد از تمرین باید دوش آب سرد بگیرند.

نظر شما