محققان کره جنوبی ادعای کردند؛

از دست دادن حس بویایی و چشایی از علایم کرونا است؟

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۵:۵۲:۳۷
کد خبر: ۹۸۱۴۹۲
از دست دادن حس بویایی و چشایی از علایم کرونا است؟
پزشکان کره جنوبی تحقیقاتی را انجام داده اند که نشان می دهد «از دست دادن حس بویایی و چشایی» از علایم ابتلا به بیماری کرونا است و تعدادی از مبتلایان به این ویروس، ممکن است حس بویایی و چشایی خود را از دست دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تحقیقات انجام شده روی بیماران مبتلا به کرونا در منطقه «دایه گو» در جنوب شرقی پایتخت نشان می دهد بیشتر از ۱۵ درصد کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، از میان ۳ هزار و ۱۹۱ بیماری که مورد بررسی قرار گرفته اند ۴۸۸ نفر گفته اند که پس از مبتلا شدن به کرونا، بویی را حس نمی کنند و مزه خوردنی ها را نمی فهمند.

این گزارش خاطر نشان کرده است بسیار غیرعادی است که افراد پس از بیمار شدن بر اثر یک ویروس، چنین عوارضی از خود نشان دهند.

دانشمندان به رغم در اختیار داشتن این داده ها، هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند که از دست رفتن حس بویایی و چشایی می تواند جزو علایم ابتلا به کرونا باشد یا خیر؟.

با این حال «جین بیوم سیک» از مرکز پزشکی ملی کره جنوبی می گوید که «از دست رفتن این حس ها چیز غریبی نیست زیرا ویروس اختلالات جدی در دستگاه ها و حس های ردیابی در بدن ایجاد می کند».

در کره جنوبی تا کنون ۹ هزار و ۱۳۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲۶ نفر هم جانشان را از دست داده اند در این میان سه هزار و ۷۳۰ نفر به طور کامل درمان شده اند.

نظر شما