معاون وزیر ورزش و جوانان تشریح کرد:

فعالیت تشکل های جوان برای مقابله با کرونا در سراسر کشور

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۳:۵۶:۳۳
کد خبر: ۹۸۱۵۱۶
فعالیت تشکل های جوان برای مقابله با کرونا در سراسر کشور
محمد مهدی تندگویان با اشاره به برخی فعالیت ها و اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا به تشریح فعالیت جوانان در این زمینه پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا کشور را با بحران رو به رو کرد. مشکلات از کمبود وسایل بهداشتی شروع شد اما در حال حاضر با معضل ماندن در خانه هموطنان و یا عدم آگاهی از اقدامات لازم مواجه هستیم و به نظر می رسد جوانان در زمره اقشاری هستند که می توانند اقدامات مثبتی برای خروج از وضعیت موجود انجام دهند.

 محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان با تائید این نکته که جوانان آثار مثبت زیادی می توانند برای خروج از بحران کرونا داشته باشند به تشریح فعالیت های تشکل های جوان پرداخت.

او با اشاره به  تامین بخشی از هزینه مقابله با کرونا از سوی تشکل ها، تولید وسایل بهداشتی را از جمله مهم ترین این اقدامات دانست. ورود تشکل جوانان به حاشیه شهر ها برای مقابله با کرونا، تولید کالاهای مورد نیاز مراکز درمانی ، ضدعفونی اماکن عمومی از سوی جوانان نیز از دیگر مواردی است که تندگویان بدان اشاره کرد.

 

ورود تشکل های جوان برای مقابله با کرونا در سراسر کشور

او در ابتدای این گفتگو در رابطه با اقداماتی که جوانان در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا انجام داده اند گفت: از روزی که موضوع کرونا آغاز شد برنامه های زیادی را لغو کردیم که این برنامه ها اعم از نشست ها، کلاس و... است و پیش از این فعالانه خدمات مختلفی ارائه می دادند.

او افزود: با شیوع کرونا در کشور تشکل جوانان درخواست داشتند که در این زمینه ورود داشته باشند.

 

تامین بخشی از هزینه مقابله با کرونا از سوی تشکل ها/ تولید وسایل بهداشتی از سوی جوانان

تندگویان اظهار کرد: بخشی از اعتبارات پایان سال 98 را برای این موضوع در نظر گرفتیم اما عمده اعتباراتی که تا امروز هزینه شده از سوی این تشکل ها تامین شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اقداماتی از سوی تشکل های جوانان برای مقابله با کرونا انجام شده، گفت: در روزهای ابتدایی ماسک، مواد ضدعفونی، گان پزشکی و... از سوی جوانان تولید شد. در این رابطه استان اصفهان به عنوان اولین پایگاه با شعار همدلی کار خود را آغاز کرد و سپس سایر استان های کشور اقداماتی برای مبارزه با کرونا انجام دادند.

او اظهار کرد: بدین ترتیب ورزشگاهی را تجهیز کردند و چرخ خیاطی و لوازم مربوط به دوخت و تولید وسایل مربوطه را مستقر کردند و فعالانه به ارائه خدمات پرداختند.

تندگویان با اشاره به تولیدات استان های مختلف برای مقابله با کرونا گفت: در بیشتر استان های کشور مانند رشت، لرستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان و... جوانان فعالیت دارند و برای مقابله با کرونا تجهیزات مختلفی را تولید می کنند.

 

تولید 5 میلیون کالا برای مقابله با کرونا/ رونق تولید و اشتغال زایی در میان تشکل های جوان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه جوانان بیش از 5 میلیون تولید برای مقابله با کرونا داشته است، اظهار کرد: بعد از تعطیلات آمار دقیقی از عملکرد مجموعه جوانان ارائه خواهیم داد.

تندگویان اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است. علاوه بر همدلی و کار خیری که صورت گرفته ، استفاده از ظرفیت های موجود برای مقابله انجام شده و بحث اشتغالزایی و تولید نیز رونق گرفته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامهداد:  در بیشتر استان ها بیش از 1000 نفر مشغول شده اند. همه این زنجیره اشتغال از خرید کالا تا تولید و توزیع را شامل می شود.

 

همکاری دستگاه های مختلف در دوران کرونا

او با اشاره به لزوم هماهنگی میان ارگان های مختلف گفت: به محض اینکه افراد در هر استانی درخواست راه اندازی تولیدی ارائه کردند در کمتر از 24 ساعت مجوز لازم داده شد و لازم است از وزارت صمت و وزارت بهداشت برای این هماهنگی میان دستگاهی تشکر کنم. امیدوارم این امر در پسا کرونا هم ادامه پیدا کند. متاسفانه بروکراسی اداری جلوی کار ما را می گیرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: گاهی تولیدی نزدیک به یک سال برای گرفتن مجوز منتظر می ماند. این افراد اگر در زمان های عادی قصد داشتند تا برای گرفتن مجوز اقدام کنند شاهد دوندگی های زیادی بودند اما همکاری در این مدت نشان می دهد نهاد ها می توانند با هماهنگی به فعالیت خود ادامه بدهند.

تندگویان ضمن تشکر از بنیاد مستضعفان عنوان کرد: استان تهران 6 تولیدی دارد که همکاری هایی از سوی بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.

 

تامین کالاهای مورد نیاز مراکز درمانی از سوی تشکل های جوان

او با اشاره به سال جهش تولید افزود: بخش دیگری از فعالیت ها پخش اقلام است. در این رابطه دو مدل برای پخش اقلام در دست اجرا است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر اضافه کرد: در این رابطه طی تفاهم نامه با بیمارستان ها وسایل مورد نیاز را به آنان ارائه می کنند و روزانه میزان مشخصی کالا به مراکز درمانی تحویل داده می شود. نوع دیگر توزیع کالا در مناطق محروم و حاشیه ای است.

 

ورود تشکل جوانان به حاشیه شهر ها برای مقابله با کرونا

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بخش دیگر فعالیت ها توسط تشکل ها به صورت کار خیر انجام می شود. به افرادی که در این شرایط نیازمند کالا هستند، خدمات ارائه می شود اما در کنار ارائه کالا خدمات دیگری مانند آموزش موارد بهداشتی و نظافت و راه های مبارزه با کرونا نیز انجام می شود. در همه استان ها و در حاشیه شهر ها این اتفاق رخ می دهد.

تندگویان با بیان اینکه فرهنگسازی در حوزه های مختلف از سوی تشکل ها در حال انجام است، افزود: بحث کرونا آسیب روانی به برخی افراد وارد کرده است. از آن جایی که مدل فرهنگ خانه نشینی در استان های مختلف متفاوت بوده فعالیت های زیادی در این زمینه انجام شده است.

او با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی مانند کتابخانی، عکاسی در خانه و سایر فعالیت ها از جمله موضوعاتی است که افراد را به ماندن در خانه تشویق می کند و توسط تشکل های جوان در حال انجام است. از این رو دیگر فعالیت های انگیزشی نیز در حال انجام است.

 

ضدعفونی اماکن عمومی از سوی تشکل های جوان

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیگر خدمات اظهار کرد: بسیاری از اماکن مانند بانک ها، معابر و سایر مناطق با هماهنگی های انجام شده ضدعفونی می شود و از روز اول هر شب این اقدام صورت می گیرد.

تندگویان با اشاره به فعالیت هایی که جوانان در کنار ورزشکاران در روزهای کرونایی انجام می دهند، گفت: حضور جوانان در کنار جامعه ورزشی از دیگر اقدامات است بدین ترتیب با تبدیل ورزشگاه ها به مراکز درمان، قرنطینه و نقاهت به ارائه خدمات می پردازند و این امر نشان می دهد که ورزش و جوانان از هم جدا نیستند و امیدوارم این اتفاق تا زمانی که کشور به ارائه این خدمات نیاز دارد ادامه پیدا کند.

 

اختصاص اعتبار هفته جوان به مقابله با کرونا

محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف برای مقابله با کرونا گفت: انتظار من از دولت و سایر وزارت خانه ها همکاری و هماهنگی بیشتر و اختصاص اعتبارات لازم است.

او افزود: بعد از تعطیلات هفته جوان خواهد بود و اگر بحث کرونا تا آن زمان ادامه داشته باشد بخشی از اعتبارات این هفته را به بحث مقابله با کرونا اختصاص می دهیم.

تندگویان با بیان برخی اقدامات تشکل جوانان در رابطه با کرونا خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 5 میلیارد تومان از اعتبارات مجموعه به بحث مقابله با کرونا در کل کشور اختصاص یافته و مابقی اعتبارات لازم را بخش خصوصی تامین کرده است.

 

فعالیت مراکز مشاوره زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در ایام کرونا

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم توجه به بحث های روحی و روانی افراد در شرایط کنونی گفت: فعالیت دفاتر مشاوره از دیگر اقدامات بوده است بدین ترتیب تمام مشاورین ما به صورت رایگان مشاوره می دهند و به بررسی آسیب های موجود می پردازند.

تندگویان تصریح کرد: همه مراکز این خدمات را به صورت آنلاین ارائه می دهند.

به گفته او 400 دفتر مشاوره تحت نظر معاونت جوانان در حال حاضر فعال هستند و به ارائه خدمات می پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز