راهکار پاک کردن صحیح آرایش و جوان ماندن صورت

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۷:۲۰:۵۱
کد خبر: ۹۸۱۵۱۷
راهکار پاک کردن صحیح آرایش و جوان ماندن صورت
زنان با آرایش بهتر به نظر می آیند و ما برای آرایش از تکنیک های خاص و زمان زیادی استفاده می کنیم ولی فراموش می کنیم که پاک کردن آرایش هم کار ساده ای نیست و باید برای آن هم وقت گذاشت و هم از روش های خاصی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این مقاله ما روش صحیح پاک کردن آرایش را به شما آموزش میدهیم این را بدانید که فقط شستن پوست کافی نیست.

مرحله اول قبل از پاک کردن

قبل از هر کاری باید محصولاتی را برای پاک کردن آرایش تهیه کرد .اگر پوست شما چرب است محصولاتی را بخرید که فاقد چربی باشد در حالیکه محصولات مرطوب کننده برای پوست های خشک مناسب می باشند. بهتراست از یک پاک کننده برای چشم جداگانه استفاده شود.

موهای خود را کنار بزنید و با یک دستمال مرطوب پوست خود را پاک کنید.

مرحله دوم پاک کردن آرایش چشم

اگر از مواد آرایشی ضد آب استفاده می کنید ، می توانید از هر پاک کننده دیگری که برای شما مفید باشد استفاده کنید ، ممکن است پاک کننده های چرب را ترجیح دهید. یک پد پنبه را کاملا با محصول مرطوب کنید و آن را روی چشم فشار دهید. 10-20 ثانیه صبر کنید و سپس پد را به آرامی و بدون مالیدن آن روی چشم حرکت دهید . پوست اطراف چشم بسیار ظریف است.

پد را به جلو و عقب حرکت ندهید. آن را یک جهت از طرف داخلی به سمت بیرونی حرکت دهید. سپس پد را به طرف تمیز بچرخانید و آنرا روی مژه ها بکشید.

مرحله 3: پاک کردن آرایش لب

در مرحله بعد ، بهتر است که آرایش را جداگانه از روی لب پاک کنید ، بنابراین رژ لب را روی صورت خود پخش نمی کنید. شما می توانید از محصولات ویژه ای استفاده کنید ، گرچه ژل معمولی چرب نیز فوق العاده است . آن را روی لب خود بمالید ، تا 5 دقیقه صبر کنید و آن را با یک پنبه پاک کنید. خیلی محکم نکشید ، تا به لبهایتان آسیب نرسد.

مرحله چهارم: پاک کردن آرایش از صورت

یک پد پنبه را با محصول پاک کننده مرطوب کنید و صورت خود را پاک کنید. ناحیه زیر چانه و پشت گوش را فراموش نکنید. حتماً موهای خود را تمیز کنید . پس از آن می توانید از پاک کننده آرایش استفاده کرده و آن را با حرکات دایره ای بر روی صورت و گردن بمالید.

صورت خود را با آب بشویید و با حوله آنرا خشک کنید. برای جلوگیری از شیوع باکتری ها می توانید از یک حوله کاغذی استفاده کنید. پوست خود را مالش ندهید ، فقط آن را با آب خیس کنید.

مرحله 5: پس از پاک کردن آرایش

بسیار مهم است که بعد از پاک کردن آرایش از پوست خود مراقبت کنید. این آخرین مرحله است. می توانید صورت خود را به آرامی ماساژ دهید تا به آن حالت ارتجاعی داده شود و جریان خون را افزایش دهد. و حتما باید مرطوب کننده بمالید تا پوست شما خشک نشود.

نظر شما