نوروزنامه ۹۹

چگونه افسردگی را در روزهای کرونایی مهار کنیم؟

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۲۳:۴۳:۱۵
کد خبر: ۹۸۲۱۲۹
چگونه افسردگی را در روزهای کرونایی مهار کنیم؟
یک متخصص حوزه روانشناسی با بیان اینکه ممکن است افراد در این روزها به افسردگی دچار شوند به ارائه راه حل برای خروج از وضعیت موجود پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا در جامعه ممکن است افسردگی، استرس، اضطراب و دیگر بیماری‌های روانی را به همراه داشته باشد.

امیرهوشنگ مهریار، متخصص حوزه روانشناسی، ضمن تائید امکان ابتلا افراد به افسردگی در روزهای کرونایی گفت: شیوع کرونا باعث بروز و تشدید افسردگی می‌شود، اما اقدامات مناسب همچون فعالیت‌های شادی بخش، ورزش کردن و بکارگیری تمهیدات مناسب می‌تواند در مهار بیماری‌های روانی تاثیرگذار باشد.

او افزود: خارج از فضای کرونایی این روزها، اغلب افراد در جامعه ما به افسردگی مبتلا هستند. بنابراین باید با واقع بینی غم و غصه را در جامعه کاهش داد.

مهریار تصریح کرد: یکی از اقدامات مناسب برای مقابله با افسردگی فعال‌سازی رفتاری است. به این معنا که افراد از کرختی، بی‌حوصلگی و تداعی خاطرات بد و ناگوار دوری کنند.

 این روانشناس با بیان راه حل‌هایی برای خروج از بحران افسردگی در این روزها گفت: برای رهایی از افسردگی می‌توان اقدامات مناسب و مسرت بخش را انجام داد. همچنین افراد باید اقداماتی برای شادی و گذران عمر را در نظر داشته باشند.

 مهریار تاکید کرد: ورزش کردن، محبت کردن به افراد خانواده و یادگیری مسائل جدید می‌تواند نرخ افسردگی را در جامعه کاهش دهند.

او در پایان تاکید کرد: به عبارت دیگر می‌توان بدون هزینه و با تمهیدات مناسب ایام خانه‌نشینی را به سلامت طی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز