بازداشت ۴ نفر از عاملین فرار زندانیان سقز

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲:۵۴
کد خبر: ۹۸۲۳۲۴
بازداشت ۴ نفر از عاملین فرار زندانیان سقز
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از بازداشت چهار نفر در ارتباط با حادثه فرار تعدادی از زندانیان از زندان سقز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز یکشنبه سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان، مجتبی شیرودبزرگی اظهار داشت: در این ارتباط چند نفراز مأموران زندان سقز احضار و از آنان تحقیق به عمل آمد و چهار نفر از این افراد با صدور قرار تأمین بازداشت و مابقی نیز با قرارهای تأمین متناسب آزاد شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل شد و رییس دادسرا در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز و دستورات قضایی لازم را با هماهنگی دادستان نظامی استان صادر می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان اضافه کرد: تحقیقات تا دستیابی به علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه ادامه خواهد یافت.

عصر جمعه هشتم فروردین، ۷۴ زندانی از زندان سقز با ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند که همان شب پنج نفرشان دستگیر و یک نفر نیز خود را تسلیم ماموران کرد، از دیشب تا ظهر امروز نیز چهار زندانی دیگر دستگیر و یک نفر هم خود تسلیم ماموران کرده ولی کماکان ۶۳ نفر از زندانیان متواری هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان هم شب گذشته با بیان اینکه ورودی‌های شهر سقز بسته شده و کارهای فنی برای شناسایی و دستگیری زندانیان در حال انجام است گفته بود: پلیس امنیت و آگاهی نیز در حال پیگیری و اقدامات لازم برای دستگیری فراریان هستند.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز