یک کارشناس آموزش و پرورش:

تلویزیون جور آموزش‌های آنلاین را بکشد/ آموزش‌ها در روزهای کرونایی سلیقه‌ای است/ آموزش آنلاین جای کلاس را نمی‌گیرد

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۲۲:۳۱
کد خبر: ۹۸۲۷۲۹
تلویزیون جور آموزش‌های آنلاین را بکشد/ آموزش‌ها در روزهای کرونایی سلیقه‌ای است/ آموزش آنلاین جای کلاس را نمی‌گیرد
بهلولی تاکید کرد: به باور بنده برای آموزش‌های همگانی و بدون اجحاف در حق دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور می‌توان از ظرفیت تلویزیون استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در روزهای اخیر محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، از عدم دسترسی ۳۰ درصد از دانش آموزان به اینترنت خبر داد. این در حالی است که در یک ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و قبل از آن به دلایل مختلف همچون آلودگی هوا و بروز پدیده وارونگی دما شاهد تعطیلی مدارس بودیم.

مهدی بهلولی، کارشناس آموزش و پرورش، درباره روند آموزش در یک ماه اخیر گفت: شاید تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند،  بیش از آمار مذکور باشد.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش از گذشته تاکنون آمادگی در این زمینه  را نداشته است، چون این سازمان به دلایل مختلف همچون آلودگی هوا فقط به تعطیلی مدارس فکر کرده و برنامه دیگری در دستور کار نداشته است.

به گفته این کارشناس آموزش و پرورش در ابتدای شیوع اپیدمی کرونا، آموزش و پرورش از روند آموزش غافلگیر شد.

بهلولی افزود: درشرایط کنونی آموزش و پرورش اقدامی برای آموزش انجام داده است. برای مثال معلمان با تشکیل گروه در شبکه‌های اجتماعی پیگیری آموزش و رفع اشکال دانش آموزان هستند.

او تاکید کرد: به باور بنده برای آموزش‌های همگانی و بدون اجحاف در حق دانش آموزان در مناطق مختلف کشور می‌توان از ظرفیت تلویزیون استفاده کرد زیرا گستردگی تلویزیون در کشور ما بیش از دیگر وسایل ارتباطات جمعی است. بنابراین برای گسترش آموزش باید بر ظرفیت تلویزیون و حتی رادیو تمرکز کرد.

آموزش‌های آنلاین نیازمند اقدامات فرهنگی

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش به دلیل شیوع اپیدمی کرونا غافلگیر شده و اقدامات سلیقه‌ای انجام می‌شود.

بهلولی افزود: آموزش آنلاین نمی‌تواند جای کلاس‌های حضوری  را بگیرد، اما هدف از برگزاری این کلاس جلوگیری از قطع ارتباط دانش آموز از سیستم آموزش است.

او در پایان گفت: باید در زمینه آموزش‌های آنلاین اقدامات فرهنگی لحاظ شود تا دانش‌آموزش بین کارتون و فیلم، کلاس‌های آنلاین را ترجیح دهند. برای مثال، بنده به عنوان معلم ریاضی یک فصل از کتاب را از طریق شبکه‌های اجتماعی آموزش داده‌ام اما بعد از دایرشدن کلاس‌ها دوباره این آموزش‌ها تکرار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز