وزیر ورزش و جوانان خطاب به سعید نمکی مطرح کرد؛

پیشنهاد مهم برای استفاده کشورى از سامانه توزیع اقلام بهداشتى

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۹:۰۷:۵۵
کد خبر: ۹۸۲۸۷۲
پیشنهاد مهم برای استفاده کشورى از سامانه توزیع اقلام بهداشتى
مسعود سلطانی فر طی نامه ای خطاب به وزیر بهداشت پیشنهادی مبنی بر استفاده کشورى از سامانه توزیع اقلام بهداشتى ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود سلطانی فر،  وزیر ورزش و جوانان طی نامه ای به وزیر بهداشت پیشنهاداتی جهت استفاده کشورى از سامانه توزیع اقلام بهداشتى ارائه کرد. 

متن نامه به شرح ذیل است؛

جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا

با سلام و احترام؛

ضمن قدردانی از جنابعالی و کادر درمانی و بهداشتی کشور و عرض خسته نباشید. نظر به بهره گیری بهینه از ظرفیت های ارزشمند کلیه نهادهای اجتماعی به ویژه جوانان، برای تحقق هدف ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، به استحضار می رساند به همت مرکز نوآوری و شکوفایی جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، سامانه توزیع محصولات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در این استان ایجاد و پس از تأیید در ستاد مقابله با بحران کرونا در استان مذکور، راه اندازی شده است. 

این سامانه از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته در شهر ایلام فعال بوده و تاکنون توانسته بیش از ۳۰۰۰ درخواست حقیقی و حقوقی را در مرکز استان تحت پوشش قرار دهد. لازم به ذکر است در راستای مصوبه ستاد مذکور، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی استان نیز موظف گردیده اند کلیه محصولات و ملزومات بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را در استان از طریق این سامانه به شهروندان تحویل نمایند. در این سامانه که با هدف توزیع عادلانه و کاهش تردد و ازدحام راه اندازی شده است. کلیه تمهیدات لازم برای تعریف محصولات استاندارد، تسریع در توزیع، کاهش تردد اتخاذ و پیش بینی های ضروری برای توزیع عادلانه و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در ثبت سفارش محصول صورت پذیرفته است. همچنین برای تسهیل دسترسی به این سامانه، نسخه مخصوص تلفن های همراه آن نیز تهیه و در اختیار می باشد. سامانه فوق قابلیت آن را دارد تا با لینک شدن به شبکه واردات و تولید اقلام بهداشتی، مانع از هرگونه احتکار کالا و گرانفروشی اقلام در کل کشور گردد. سهمیه اشخاص حقیقی و حقوقی در مصرف کالا قابل کنترل خواهد بود و بدین ترتیب زمینه برای تنظیم بازار مصرف و قیمت کالاهای بهداشتی و ضروری در راستای مبارزه با ویروس کرونا فراهم خواهد آمد لذا مراتب جهت انعکاس به آن ستاد محترم به عنوان شرحی از توانمندی های جوان در استان ها و به منظور معرفی سامانه به عنوان یک نمونه موفق با هدف توسعه این سامانه، ملی شدن و بهره گیری کشوری از آن ارایه می گردد.

مسعود سلطانی فر

۱۳۹۹/۰۱/۱۱

 

IMG_20200330_195645_284

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز