یک کارشناس امور فنی و شهرسازی کمیسیون ماده ۱۰۰:

رای برخی پرونده‌های ماده ۱۰۰ اجرا نمی‌شود/ برخی قوانین ساختمانی مربوط به دهه ۳۰ و ۴۰ است/ خلاهای قانونی راهی برای تخلفات ساختمانی

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۴:۱۹:۲۶
کد خبر: ۹۸۳۶۱۰
رای برخی پرونده‌های ماده ۱۰۰ اجرا نمی‌شود/ برخی قوانین ساختمانی مربوط به دهه ۳۰ و ۴۰ است/ خلاهای قانونی راهی برای تخلفات ساختمانی
محمدرضا درودی با اشاره به برخی تخلفات ساختمانی در شهر تهران، پایش مجدد و رفع خلاهای موجود در قوانین ساختمانی را اقدامی در جهت بهبود شرایط ساخت و ساز پایتخت دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا درودی، کارشناس متخصص در امور فنی و شهرسازی کمیسیون ماده 100، در رابطه با تخلفات ساختمانی شهر تهران گفت: برخی ساخت و سازها دارای تخلف است و برای ممانعت از ادامه این تخلفات، شهرداری تهران باید آن را به ماده 100 ارجاع دهد. این تخلفات در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درودی بیان کرد: دسته‌ای از این تخلفات ساختمانی با حکم ماده 100 برای ادامه کار و بهره‌برداری باید به شهرداری جریمه پرداخت کنند و دیگر تخلفات به گونه‌ای نیست که بتواند ادامه کار داشته باشند و بدین ترتیب برایشان رای قلع و قمع یا تخریب صادر می‌شود.

او افزود: تا جایی که اطلاع دارم رای برخی پرونده‌هایی که حکم برای‌شان صادر شده اجرا نشده و پرونده‌هایشان همچنان باز است.

این متخصص حوزه معماری و شهرسازی با بیان برخی مشکلات موجود در این زمینه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات وجود قوانین و مقرراتی جاری در شهر تهران است چراکه بسیاری از قوانین ما مربوط به دهه 30 و 40 است که با شرایط فعلی تهران همخوانی ندارد.

درودی طی پیشنهادی اظهار کرد: بر این اساس لازم است متخصصین این حوزه این قوانین را پایش کنند و با به روز رسانی آن از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

او در توضیح قدیمی بودن برخی قوانین ساختمانی گفت: یکسری کاربری‌ها و فضاهای شهری طی چند سال اخیر شکل گرفته‌اند و در دهه های گذشته وجود نداشته است. اما این روزها با همان قوانین و مقررات  برای‌شان رای صادر می شود.   

این متخصص امور فنی و شهرسازی کمیسیون ماده 100 ضمن اشاره به برخی اقداماتی که از گذشته انجام می‌شده، عنوان کرد: به جای اینکه بخواهیم به ماده 100 بها بدهیم بهتر است اقدامی کنیم تا از خلاهای موجود در قوانین و مقررات جلوگیری شود تا سازندگان تمایلی به انجام خلاف نداشته و آنقدر سازوکارها دقیق باشد که افراد به سمت ساخت اصولی به جای تخلف حرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز