تمامی فرآورده‌های "رانیتیدین" موجود در بازار آزمایش شدند

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۰:۵۶:۲۹
کد خبر: ۹۸۳۷۷۱
تمامی فرآورده‌های رانیتیدین موجود در بازار آزمایش شدند
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: همزمان با طرح موضوع وجود ناخالصی در فرآورده‌های رانیتیدین، سازمان غذا و دارو طی ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه‌ این دارو موجود در بازار دارویی کشور را انجام داده است و نتایج حاصل، به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرناز خیراندیش، اظهار کرد: تمامی نمونه‌های فرآورده "رانیتیدین" در کشور به منظور آزمایش میزان ناخالصی فراخوان و آزمایش‌های لازم روی این داروها انجام شده است.

وی افزود: پس از اعلام نتیجه آزمایش‌ها، داروهایی که میزان ناخالصی "نیتروزامین" موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه آزمایش‌های لازم روی نمونه‌های ارسالی تمامی شرکت‌ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می‌شود، گفت: براساس نتیجه آزمایش، ریکال تمامی فرآورده‌های "رانیتیدین" دارای ناخالصی به سرعت انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، لازم به ذکر است FDA  از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) تمامی شکل‌های داروی رانیتیدین را به‌دلیل احتمال وجود آلودگی از بازار جمع‌آوری کرده است.

نظر شما