سرپرست جمعیت هلال احمر در جمع نشست آنلاین عنوان کرد:

حمایت از ۵۰۰ هزار بیمار صعب‌العلاج در روزهای کرونایی/ ۲۱ میلیون نفر را در مبادی خروجی و ورودی کنترل شدند

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۱:۳۳:۲۶
کد خبر: ۹۸۳۷۸۴
حمایت از ۵۰۰ هزار بیمار صعب‌العلاج در روزهای کرونایی/ ۲۱ میلیون نفر را در مبادی خروجی و ورودی کنترل شدند
سرپرست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح برخی اقدامات این سازمان،‌ گفت: از روزهای واپسین سال گذشته تا به امروز توانسته‌ایم به کمک دو میلیون داوطلب، غربالگری و تب سنجی 21 میلیون نفر از هموطنان مان را در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف به انجام برسانیم و موفق شویم از میان این افراد حدود 14 هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا را با علائمی مانند تب شناسایی کرده و ارجاع دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کریم همتی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به اقدامات سازمان هلال احمر در کمک به مدیریت بحران‌های ناشی از کرونا، گفت: در روزهای گذشته اکثر بخش‌های کشور درگیر بیماری کرونا ویروس بودند و سازمان ما هم از این قائده جدا نیست. هلال احمر در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به این که یکی از عواقب شیوع کووید۱۹، مشکلات معیشتی است، تصریح کرد: بخش زیادی از افراد آسیب‌پذیر در این بحران دچار مشکل شده‌اند به همین دلیل گروه‌های مختلفی به دنبال کمک به هموطنان بودند که سازمان هلال احمر را منتخب دانستند. با توجه به مسیرهای قانون موجود کمک‌های مردم از طریق سازمان هلال احمر جمع آوری می‌شود و به صورت شفاف در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

همتی با بیان اینکه حتی قوی ترین دولت‌ها نیز برای کنترل این بیماری با سختی‌هایی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: البته دولت ما زحمات فراوانی کشیده است اما جمعیت هلال احمر نیز در کنار دولت با همیاری مردم به کمک برخی اقشار خواهد پرداخت.

وی افزود: در این راستا برای حمایت از بیماران سرطانی، نادر و خاص قرار است از روز شنبه ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و با مراجعه به درب منازل افراد در کم کردن مشکلاتشان نقش آفرینی کنیم.

سرپرست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: کمبود ونتیلاتور (کمک تنفسی) در بیمارستان‌ها که در روزهای گذشته مطرح شد با کمک خیرین در حال برطرف شدن است و تا کنون ۵۲ دستگاه خریداری شده و با صلاح دید وزارت بهداشت در مناطق مورد نظر توزیع خواهد شد.

او با تشکر ازفعالیتهای سازمان صدا و سیما در جذب کمک ‌های مردمی، افزود: دو برنامه پرمخاطب عصر جدید و دو نیمه ماه، برنامه‌هایی بودند که در جمع آوری کمک‌های مردمی به ما کمک کردند.

همتی گفت: حدود دو میلیون داوطلب با ما در هلال احمر همکاری می‌کنند که با کمک این عزیزان توانستیم کمک‌های زیادی در زمینه کنترل بیماری کرونا داشته باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان غربالگری و تب سنجی 21 میلیون نفر از هموطنان مان در بازه سفرهای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف، گفت: از میان این افراد حدود 14 هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا را با علائمی مانند تب شناسایی کرده و ارجاع دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز