مسعود سلطانی فر:

افزایش انتصاب مدیران جوان در دولت دوازدهم/ هدف، توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد است/ تشکیل پارلمانی برای جوانان

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۷:۲۳
کد خبر: ۹۸۴۵۹۲
افزایش انتصاب مدیران جوان در دولت دوازدهم/ هدف، توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد است/ تشکیل پارلمانی برای جوانان
وزیر ورزش و جوانان با اشاره اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کرونا از افزایش انتصاب مدیران جوان در دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست صمیمانه مجازی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به مناسبت هفته جوان برگزار شد. در این نشست ، وزیر ورزش و جوانان به سوالات  صادق خسروی، رئیس مجمع ملی جوانان از استودیو خبرگزاری برنا در استان گلستان پاسخ داد.

 

تقدیر از تلاش 3 هزار تشکل جوان در عرصه های مختلف

مسعود سلطانی فر  در ابتدای این نشست مجازی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته جوان و سالروز تولدت حضرت علی اکبر (ع) درباره دستاوردهای حوزه جوانان گفت: دستاوردهای این وزارتخانه ماحصل تلاش 3 هزار سازمان مردم نهاد و فعالیت آنها در همه عرصه‌ها است. سازمان‌های مردم نهاد در حل مشکلات متعدد همچون حوادث غیرمترقبه، زلزله و همچنین حواشی کرونا حضور  و نقش موثری داشتند.

او افزود: اگر امروز در شرایط مناسبی قرار داریم به دلیل دستاوردهای این افراد در معاونت جوانان بوده است.

 سلطانی فر در خصوص سایر اقدامات انجام شده در حوزه سازمان‌های مردم نهاد گفت: تشکل های جوان در 10 محور  تمرکز دارد. تلاش کردیم تا فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کمی و کیفی رشد پیدا کند و همچنین فعالیت آنها با دیگر اصفاف هماهنگ شود.

 

افزایش تسهیلات برای کمک به ازدواج جوانان

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی اقدامات در زمینه ازدواج جوانان بیان کرد:  تلاش شده است تا کمک موثر به زوج‌های جوان در دستور کار قرار بگیرد. تسهیلات ازدواج در سال 92 در حدود  2 هزار و 900 میلیارد تومان بیشتر نبود، اما در سال  98 میزان وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به توسعه دفاتر مشاوره ازدواج افزود: خوشبختانه در حال حاضر 400 دفتر خدمات مشاوره با کمک بخش خصوصی فعال شده است. امید است در سال 99 بتوان با کمک بیشتر به بخش خصوصی تعداد این دفاتر  افزایش پیدا کند.

 

تحقق تشکیل پارلمان جوانان

 وزیر ورزش و جوانان در ادامه از تشکیل مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: این اقدام یک اتفاق مبارک است چرا که با همراهی سازمان‌های مردم نهاد،  پارلمان جوانان محقق شد. این مجموعه با یک شبکه گسترده مردم نهاد به خوبی دستاوردها  و نقطه نظرات جوانان را مطرح کرده و امید است این شبکه در آینده جایگاه خود را در بین  جوانان باز کند.

 

توجه به اشتغال جوانان در اولویت است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیگر اقدامات در زمینه اشتغال جوانان گفت:  امروزه با تلاش سازمان‌های مردم نهاد حدود 700 طرح اشتغال‌زایی جوانان محقق شده  که این طرح ها سبب افزایش اشتغال شده است و این سیاست را با جدیت ادامه خواهیم داد تا بتوان سهمی در حل مشکل بیکاری داشته باشیم.

 

تلاش برای  احیای سازمان ملی جوانان

  وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته برای حمایت از مسائل جوانان طرح سرباز مهارت را در مراکز 6 استان کشور اجرا و 16 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. در این اقدام مهارت‌هایی برای آنها لحاظ  شد تا بعد از خدمت زمینه اشتغالشان فراهم شود.

 به گفته او افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در اولویت است. 

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد سازمان‌های مردم نهاد کمتر از 100 تشکل  بود، اما هم اکنون بیش از 300 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف رسیده ایم و بیشتر آنان فعال هستند. سازمان‌های مردم نهاد مسئولیت‌های اجرایی، اقتصادی و ... کشور را بر عهده دارند.

 

نیاز به تشکیل سازمان امور جوانان داریم

سلطانی‌فر درباره مطالبات جوانان کشور تاکید کرد: در خلال فعالیت دولت یازدهم یکی از  مطالبات جوانان احیای سازمان ملی جوانان بود، در این زمینه جلسات متعدد با رییس جمهور برگزار شد. در ابتدای دولت دوازدهم لایحه‌ای تقدیم مجلس شد که در  سه بخش در قالب تشکیل وزارت بازرگانی و جدایی آن از وزارت صنعت و معدن، استقلال وزارت ورزش و تشکیل وزارت جدید و استقلال وزارت راه مطرح شد اما در مجلس این لوایح به تصویب نرسید.

او تصریح کرد: بحث تشکیل سازمان ملی جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان مطرح شد در سال‌های گذشته تصمیمی بر عملیاتی کردن آن نبود و امید است در سال جدید  بتوان اقدامات مناسب لحاظ شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید به تقویت جایگاه جوانان و سازمان امور جوانان پرداخت، افزود:  امید است سازمان ملی جوان به شکل مستقل در قالب یک سازمان مستقل به فعالیت بپردازد. در این باره نقطه نظرات متعدد با مدیران و مسئولان مطرح شد. رویکرد دولت و بنده ارائه استقلال به جوانان است، امیدواریم بتوانیم به این درخواست جوانان جامع عمل پوشاند.

 

تشکر وزیر ورزش و جوانان از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه صمیمانه از اعضای سازمان مردم نهاد برای فعالیت در حوادث غیرمترقبه تشکر می‌کنم، افزود: سازمان‌های مردم نهاد پیشگام بخش‌های مهم بودند. در سیل سال گذشته در استان‌های مختلف  شاهد  فعالیت‌های مناسب آنها بودیم و بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد به جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداختند از این رو پیشگام بودن اعضای جوانان زبان زد است. درضمن این رضایت فقط رضایت بنده نیست، بلکه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دیگر مسئولان هم از این اقدامات رضایت دارند.

 به گفته او این روزها به دلیل شیوع کرونا امنیت و سلامت اغلب کشورهای دنیا را تهدید کرده و باید تمامی پروتکل‌ها در این باره رعایت شود.

سلطانی فر خاطر نشان کرد:  باید تمامی پروتکل ها را رعایت کرد تا مردم بتوانند با این ویروس مبارزه کنند. امید است با وحدت و در خانه ماندن در آینده نه چندان دور بتوان در شرایط طبیعی به فعالیت های گذشته سازمان های مردم نهاد ادامه داد.

 

تعاملات وزارت ورزش و جوانان با دیگر کشورها

وزیر ورزش و جوان درباره تعاملات با دیگر کشورها گفت: با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی و مذهبی دارند مشارکت داریم تا بتوان کادر مدیریتی را تقویت کرد و امید است بتوان در آینده نزدیک با عادی سازی اوضاع به تعاملات بیشتری پرداخت.

 

جوانگرایی در بخش مدیریتی کشور

وزیر ورزش و جوانان خطاب به جوانان گفت: بنده از شما و  همه اعضا تقدیر و تشکر می‌کنم، اعتقاد به نیروی جوان و جوان باوری یک اصل در بین مسئولان عالی رتبه کشور است. رهبری در گام دوم بیانیه به تمرکز بر ظرفیت جوانان پرداخته و رئیس جمهور نیز بارها به مسئولان تاکید کرده تا از نیروهای جوان و بانوان استفاده کنند. باید تا پایان دولت 30 درصد مدیران از میان جوانان و زنان باشند.

به گفته او امروزه شاهد حضور 26 درصدی مدیران از میان جوانان و زنان هستیم.

 سلطانی فر تاکید کرد: از سال گذشته در زمینه انتصابات به سمت جوانگرایی حرکت کردیم، امروز نزدیک به 12 تا13 تا از مدیران 35 تا 41 سال هستند. مدیران مسن در فدراسیون نیز کنار رفته و جای خود را به جوانان داده اند.

او گفت: بدین ترتیب کادر مدیریتی آینده را تربیت می کنیم. مدیران جوان فرصت دارند تا در حرکت توسعه کشور به ارائه خدمات بپردازند. تعداد بانوان در وزارت خانه هم افزایش داشته و از میان 6 معاون 2 معاون خانم هستند و در حقیقت از عملکرد آنها راضی هستیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امید است جوانان با نگاه به آینده  و ظرفیت های کشور وارد عرصه های مختلف شوند تا بتوان از ظرفیت کشور استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز