شهردار منطقه ۱۲ مطرح کرد؛

حمایت مالی از برخی کسبه پاساژ پروانه و دست‌فروشان منطقه ۱۲/ تکذیب استفاده از پاساژ پروانه به عنوان کارگاه پلاسکو

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۳:۰۲:۳۰
کد خبر: ۹۸۴۶۱۸
حمایت مالی از برخی کسبه پاساژ پروانه و دست‌فروشان منطقه ۱۲/ تکذیب استفاده از پاساژ پروانه به عنوان کارگاه پلاسکو
شهردار منطقه ۱۲ گفت: پاساژ پروانه با توجه به تمام شدن قرارداد بهره‌بردار، که بهره برداری از جمعه بازار و پارکینگ را بر عهده داشت، تعطیل شده و بهره برداری از آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی محمد سعادتی ،شهردار منطقه ۱۲ در رابطه با وضعیت پاساژ پروانه و همچنین کمک هزینه به دستفروشان منطقه گفت: به هیچ عنوان پاساژ پروانه به کارگاه ساختمان پلاسکو تبدیل نشده و با توجه به اینکه کارگاه پلاسکو که در مجاورت ساختمان پلاسکو قرار دارد، عرصه وسیعی را در اختیار دارد نیازی به حضور در پاساژ ندارد.

با هماهنگی که در سطوح ارشد شهرداری تهران و همچنین مدیریت بنیاد مستضعفان صورت گرفت و با توجه به شیوع بیماری کرونا و   تعطیلی و عدم امکان فعالیت بسیاری از کسب و کارها و افرادی که از طریق دست فروشی امرار معاش می‌کردند، مبلغی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت، که هر منطقه به نسبت ظرفیت و موضوعات و مسائلی که این افراد با آن دست به گریبان بودند بخشی از این مبلغ را دریافت کرد.  این مبلغ با شناسایی محیطی و شناختی که از کسبه و فعالیت ها و دست فروشان در سطح منطقه وجود داشت، به تعدادی از افراد تعلق گرفت.

بیش از ۱۱۰۰نفر در پاساژ پروانه و جمعه بازار این پارکینگ فعالیت دارند، که بیشتر کالاها و اجناسی که برای فروش عرضه می‌کنند کالاهای با ارزشی است. طبیعتا آن افراد نیاز کمتری به این حمایت مالی داشتند. با این حال با هماهنگی که با خود هیات امنای جمعه بازار صورت گرفت و همچنین شناختی که کم و بیش طی این چند سال همکاران ما در منطقه ۱۲ از این کسبه داشتند تعداد ۱۶۴ کمک هزینه پیش  از عید در اختیار کسبه  که نیاز داشتند قرار گرفت؛ ممکن است افراد دیگری وجود داشته باشند اما منابع محدودی در اختیار شهرداری منطقه ۱۲ بود و باید در بین آنها که واجب‌تر بودند توزیع می‌شد که اسامی آن ۱۶۴ نفر و شیوه دریافت روشن است.

بخشی هم در میان سایر دست‌فروشان که اولویت داشتند در سطح منطقه توزیع شد که شفاف و مشخص است.

طبیعتا این امکان وجود نداشت که از همه افراد حمایت صورت گیرد، منابع محدود بود و اگر منابع بیشتری وجود داشت حمایت های بیشتری صورت می‌گرفت.

برای شناسایی افراد دارای اولویت در پاساژ پروانه نیز خود هیات امنای جمعه بازار و نمایندگان برگزار کننده بازار  لیست اولیه را تهیه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز