جمع آوری و تعطیلی پنج واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در غرب استان تهران

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۳:۰۶:۱۱
کد خبر: ۹۸۴۶۲۲
جمع آوری و تعطیلی پنج واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در غرب استان تهران
درگشت و پایش های مأموران اجرایی محیط زیست در حوزه اسلامشهر طی روزهای اخیر، پنج واحد غیرمجاز تفکیک پسماند جمع آوری ویک نفر شکارچی غیرمجاز نیز دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ الهه بیگی رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر در تشریح این خبر با اشاره به اینکه به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان و جلوگیری از تخلفات احتمالی گشت و پایش مستمر ماموران اجرایی این اداره انجام می شود، افزود: در چند روز گذشته، پنج واحد غیرمجاز تفکیک پسماندهای عادی به استناد ماده 7 قانون مدیریت پسماندها در بخش چهاردانگه این شهرستان جمع آوری و بطور کامل پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات محیط زیستی شهرستان وجود واحدهای غیر مجاز جمع آوری و تفکیک ضایعات و پسماند بوده که با فعالیت غیر اصولی خود انواع آلایندگی های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا و خاک را فراهم می کنند، تصریح کرد: این واحدها دارای شکوائیه های از سوی مردم به این اداره نیز بوده اند که با پیگیری های قانونی و حقوقی مرتبط این اداره علیه مسئولین مربوطه درنهایت تعطیل و جمع آوری شدند.

بیگی در ادامه اظهار داشت: همچنین با توجه به دریافت گزارشهایی مبنی بر تخلیه پسماندهای بیمارستانی در اطراف شهرها و بمنظور برخورد با متخلفان این حوزه، گشت شبانه بصوت مشترک با همکاری محیط زیست شهرستان ری در محورهای مواصلاتی انجام می شود.

وی هدف از این گشت ها را برخورد قانونی و جدی با متخلفین و تخلیه کنندگان پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی که کلیه پسماندها می تواند خط ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد، درصورت مشاهده و یا گزارش به محیط زیست در اینخصوص، با متخلفان برخورد قانونی و شدید خواهد شد.

بیگی همچنین به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز در گشت و پایش ماموران اجرایی در این مدت اشاره داشت و گفت: علی رغم اینکه شهرستان اسلامشهر فاقد مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است اما ماموران اجرایی این اداره حین گشت و پایش حوزه استحفاظی شهرستان یک نفر شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه اسلحه و 13 قطعه پرنده شکار شده شامل گنجشک ، قمری و کبوتر دستگیر و فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز