معاون بهداشت وزرات بهداشت:

میانگین فوت در بحران کرونا ۵۷ تا ۵۹ سال است/ در خانه بمانید و امن از خانه بیرون بیایید/ وضعیت بهداشتی زاهدان خوب است

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۵:۵۷:۰۱
کد خبر: ۹۸۵۱۴۱
میانگین فوت در بحران کرونا ۵۷ تا ۵۹ سال است/ در خانه بمانید و امن از خانه بیرون بیایید/ وضعیت بهداشتی زاهدان خوب است
علیرضا رییسی در نشست خبری مجازی با اشاره به وضعیت بحران کرونا در ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا رییسی؛ معاون بهداشت وزرات بهداشت نشست خبری مجازی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت : حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از بیماران بستری شده علامت‌های شدید دارند و میانگین سنی آنها ۵۰ سال بوده است.

او با اشاره میانگین فوت در ایران بیان کرد: میانگین فوت در کشور ما ۵۷ تا ۵۹ سال بوده است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر افرادی بودند که در طرح غربالگری دارای علامتهستند سلامت آنها را پیگیری کردیم و در میان ۴۰۰ هزار نفر را ویزیت کرده ایم.

او افزود: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار صنف در کشور وجود دارد که این اصناف باید در سایت وزارت بهداشت (http://markazsalamat.behdasht.gov.ir/) وارد شوند و ثبت نام کنند. در  این پروتکل صنف ملزم به رعایت موارد اعلام شده می‌شود و به آدرس آن واحد صنفی پروتکل‌های بهداشتی ارسال می‌شود.

رییسی ادامه داد:: برای تمامی صنوف و مراکز کسب کار برنامه ریزی شده، مراکز تولیدی از ابتدای طرح اجازه فعالیت داشتند و باز بودند، در گام دوم صنوف مختلف را تقسیم بندی کردیم و در دو دسته ریسک کم و ریسک بالا قرار دادیم، چناچه قرار باشد بازارها باز شوند از اصناف با ریسک کمتر شروع به کار می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هنوز تصمیم بر بازگشایی مراکزی که حذف آنها در زندگی عادی مردم خللی وارد نمی‌کند مانند استخرها و… گرفته نشده است.

رییسی بیان کرد: تعداد تماس و مدت تماس از شاخص‌هایی هست که می‌تواند برای تجمع‌ها ایجاد نگرانی کند که باید هم از تجمع جلوگیری و همچنین بیماران را زود شناسایی کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: استان‌هایی از کشور هستند که موارد ابتلای کمی دارند ولی این موضوع به این معنی نیست که وضعیت آن استان سفید است، در زاهدان وضعیت بهداشتی خوب است و اینکه می‌گویند در زاهدان تخت و بیمارستان نیست، کذب محض است.

او گفت: در حال حاضر باید دو شعار برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا بگوییم، یکی اینکه در خانه بمانیم و دیگر اینکه امن از خانه بیرون بیایید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: پروتکل ها در حوزه پزشکی و پیشگیری جنبه راهنمایی دارند و  به تنهایی نمی تواند جلوی بیماری را بگیرد. تعهد به اجرای پروتکل مهم است.

رییسی ادامه داد: ویروس کرونا سنگین است و از طریق قطرات و ترشحات منتقل می شود.

او درباره مدت ماسک بر صورت گفت: نیازی به تعویض ماسک هر دو ساعت یکبار نیست. بلکه ماسک می تواند 6 تا 8 ساعت در روز عمر خود را داشته باشد.

رییسی در پاسخ به افرادی که می گویند شلوغی خیابان‌ها به طرح هوشمندسازی مرتبط است، بیان کرد: هنوز این طرح اجرا نشده است و افراد خودشان بیرون آمدند نه برای کار. اگر نظر شخصی من باشد می گویم تا مهر ماه ایزوله کنیم  ولی باید تمامی ابعاد را در نظر بگریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: باید کاری کنیم که بر اساس پروتکل‌ها، ریسک انتقال بیماری به حداقل ممکن برسد و احتمال می‌دهیم ۶۰ تا ۷۰ درصد این طرح موفق باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز