کرونا قاتل چند نفر در جهان است؟

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۰:۰۵:۴۳
کد خبر: ۹۸۵۳۴۳
کرونا قاتل چند نفر در جهان است؟
طبق آخرین آمار جهانی تا این لحظه یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۴۳ نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با بیش از ۳۶۸ هزار مبتلا در صدر قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۴۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۴ هزار و ۷۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۸۴ هزار و ۸۸۲ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

کشور آمریکا که بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان دارد، با افزایش ۳۰ هزار و ۷۹۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۶۷ هزار و ۶۲۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور ۱۰ هزار و ۹۴۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا به عنوان دومین کشور مبتلای جهان، با افزایش ۵ هزار و ۲۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳۶ هزار و ۶۷۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۳ هزار و ۳۴۱ اسپانیایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا که بعد از اسپانیا در رده سوم جهان قرار دارد، با افزایش ۳ هزار و ۵۹۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۴۷ مبتلا رسیده است؛ تعداد قربانیان این کشور ۱۶ هزار و ۵۲۳ نفر است.

کشورهای آلمان، فرانسه و چین نیز به ترتیب با ۱۰۳ هزار و ۳۷۵، ۹۸ هزار و ۱۰ و ۸۱ هزار و ۷۴۰ مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان جای گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای چین، اسپانیا و آلمان به ترتیب با ۷۷ هزار و ۱۶۷، ۴۰ هزار و ۴۳۷ و ۳۶ هزار و ۸۱ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم جهان قرار دارند.

ویروس کرونا , قاره آمریکا , کشور اسپانیا , کشور چین ,

 

نظر شما
پرونده ویژه