مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران :

شهروندان از ازدحام در یک اتوبوس خودداری کنند/ سرویس دهی اتوبوسرانی با فاصله زمانی مناسب در حال انجام است/مردم فاصله فیزیکی را رعایت کنند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۱:۳۵:۰۳
کد خبر: ۹۸۵۴۰۴
شهروندان از ازدحام در یک اتوبوس خودداری کنند/ سرویس دهی اتوبوسرانی با فاصله زمانی مناسب در حال انجام است/مردم فاصله فیزیکی را رعایت کنند
محمود ترفع با اشاره به عدم توجه مردم به توصیه های بهداشتی از شهروندان خواست تا از اتوبوس های خلوت تر استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفته های اخیر  تلاش تمامی مسئولان شهری و کشوری برای جلوگیری از شیوع کرونا مشهود بود. در حوزه شهری نیز این امر با تعطیلی مراکز پر ازدحام رقم خورد. مقوله ای که تا پایان تعطیلات نوروز به خوبی از سوی مردم رعایت شد اما پس از آن مقوله حفظ فاصله فیزیکی عملا با شلوغی وسایل نقلیه عمومی زیر پا گذاشته شد. امری که می تواند در هفته های آینده منجر به افزایش شیوع این بیماری شود که با اندکی برنامه ریزی هم از سوی مردم و مسئولان شهری مدیریت کرد.

صبح امروز در این راستا تصویری از ازدحام مردم در اتوبوس خطوط بی آر تی در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی های زیادی در این رابطه ایجاد کرد.

در همین راستا محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، عنوان کرد: با توجه به اینکه خطوط اتوبوس بی آر تی عمده مسافران درون شهری را جا به جا می کند از شهروندان محترم خواهشمندیم از سوار شدن به اتوبوس های که ظرفیت آن ها تکمیل شده است خودداری کنند زیرا با تمهیداتی که اندیشیده شده است اتوبوس های با ظرفیت خالی بیشتر ، در فاصله زمانی کمی به همان ایستگاه مراجعه می کنند و شهروندان می توانند با اندکی صبر و بهره گیری از این اتوبوس ها به سلامتی خود و سایر شهروندان کمک کنند.

او افزود: صبح امروز شاهد بودیم که در ایستگاه جمهوری و خط شماره 7 بی آر تی سه دستگاه اتوبوس در پشت چراغ قرمز و در محل این ایستگاه حاضر شدند که در اتوبوس نخست ظرفیت پذیرش مسافرش کامل شده بود اما اتوبوس های دوم و سوم خالی از مسافر بودند و یا تعداد اندکی مسافر در آن ها حاضر بود با این وجود مسافرانی که به ایستگاه وارد می شدند صرفا وارد اتوبوس اول می شدند و همان رفتارهای اشتباه گذشته را در وضعیت کنونی که باید فاصله فیزیکی بیشتر باشد نیز انجام می دادند.

ترفع با تاکید بر حفظ فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه عمومی اظهار کرد: این درخواست ما از مردم به خاطر سلامتی خودشان است و در مرحله بعدی برای سلامتی رانندگان این واحد بوده تا بتوانیم با قدرت و پتانسیل بیشتری به مردم خدمت رسانی کنیم.

او با اشاره به بازدیدش از خطوط مختلف اتوبوس در پایتخت عنوان کرد: طی بازدیدی که از مجموعه خطوط یک و هفت بی آر تی به عمل آوردم آن چه مشاهده شد صرفا عجله مردم بود که منجر به ازدحام در تعداد بسیار محدودی اتوبوس شده بود و ده ها دستگاه اتوبوس دیگر با تعداد کم ، مسافر جا به جا می کردند و در این میان نباید تصویری از یک اتوبوس را به کل خطوط و اتوبوس ها منتصب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز