مدیرکل نظارت و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

به زودی؛ تدوین نظام نوین مدیریت امور جوانان/ لزوم تقسیم کار جدید ملی برای تعیین نقش دستگاه‌های دولتی در امور جوانان

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۹:۱۳:۵۱
کد خبر: ۹۸۵۴۷۱
به زودی؛ تدوین نظام نوین مدیریت امور جوانان/ لزوم تقسیم کار جدید ملی برای تعیین نقش دستگاه‌های دولتی در امور جوانان
روح الله اسدی با اشاره به لزوم تقسیم کار ملی برای تعیین نقش دستگاه‌های دولتی در امور جوانان از تدوین نظام نوین مدیریت امور جوانان طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روح‌الله اسدی، مدیرکل نظارت وهماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ضمن تبریک هفته جوان گفت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا برنامه‌هایمان تغییر پیدا کرد و ناچار هستیم برنامه‌هایمان را با تاخیر و به صورت فشرده و در قالب فضای مجازی  پیگیری واجرا کنیم.

اسدی افزود: در حال حاضر تدوین نظام نوین مدیریت امور جوانان را در دستور کار داریم که این اقدام از سال گذشته آغاز و در حال حاضر در مراحل نهایی است.

او ادامه داد: این اقدامات در وزارت ورزش و جوانان در قالب کارگروهی با مسئولیت دفتر نظارت و هماهنگی امور جوانان در حال انجام است و با کمک سازمان اداری استخدامی کشور تدوین کلید خورده است.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات اصلی بیان کرد: عمده اقدامات این حوزه تعیین جایگاه و نقش اساسی دستگاه‌های دولتی مرتبط با امور جوانان و تقسیم کار ملی است که تا کنون بر مبنای سند توسعه فرابخشی امور جوانان بوده

اسدی با بیان اینکه تدوین سند جامع را در دستور کار داریم، تاکید کرد: این سند بر مبنای گام دوم انقلاب در هفت محور تنظیم و برنامه دستگاه‌ها نیز در شورای عالی جوانان مصوب خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در این راستا کارگروهی از همکاران  وزارت ورزش و جوانان با حضور اعضای تاثیرگذار در ستاد ملی تشکیل شده است. همچنین کارگروهی  علمی از  صاحبنظران که در قالب سه کارگروه مجزا بررسی و در نهایت به تدوین سند جامع  و برنامه عمل می انجامد.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری افزود: بنا داریم تا ستادهای ساماندهی امور جوانان را با محتواهای بیشتر تشکیل دهیم. در برهه‌ای از زمان به دنبال افزایش تعداد این ستادها بودیم تا نقش آن نهادینه شود هم اکنون این ستادها در تمامی شهرستان‌ها شکل گرفته و مسئولان نیز به جایگاه ستادها و چگونگی استفاده از ظرفیت آنها پی برده‌اند.

 اسدی تاکید کرد: در شرایط کنونی انتظار می‌رود تا کیفیت اقدامات در ستادها ارتقا یابد که یکی از اقدامات در این خصوص  تدوین محتوا و خروجی متناسب و خروجی  است.

او با بیان اینکه باید به نقش پر رنگ جوانان بیش از پیش توجه کرد، افزود: بر اساس آئین‌نامه جوانان اعضای ستادها در استان‌ها و شهرستان‌ها باید با امضای استاندار یا فرماندار حکم داشته باشند. در حالی که درصد اندکی از جوانان حکم دریافت کرده اند . در این شرایط از استانداران و روسای ستادهای ساماندهی درخواست می‌شود تا حکم اعضا را صادر کرده تا با حضور موثر جوانان در این جلسات رسمی در فرایند تصمیم گیری خود جوانان هم نقش داشته باشند و هم بیشتر در جریان مشکلات و محدودیت‌ها قرار بگیرند و از طرح‌های خلاقانه آنان بیشتر استفاده شود.

مدیرکل نظارت وهماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با این تفاسیر در سال جدید جوانان نقش پر رنگ‌تری در امور جوانان استان و شهرستان‌شان  خواهند داشت دستور کار جدید متناسب با شرایط جامعه نیز به سرفصل جلسات اضافه خواهد شد و نشاط اجتماعی با کمک اعضای این ستادها مدنظر قرار خواهد گرفت.

اسدی تصریح کرد: کار عمده ما نظارت بر ستادهای ساماندهی در بحث استانی و شهرستانی است که با استفاده از ظرفیت‌های جوانان کیفیت نظارت‌ها و خروجی‌ها بیش از پیش خواهد بود.

اسدی پیگیری موارد قانونی مرتبط با جوانان در برنامه‌های پنج ساله در برنامه ششم را از دیگر اقدامات دانست و افزود: باید بتوان قوانین بیشتری در این خصوص تدوین کرد. امید است، مجلس جدید بر مبنای قوانین گام دوم کار و امور جوانان را در محورهای هفت گانه تسهیل کند.

او ادامه داد: امید است در دوران پساکرونا نقش سازمان‌های مردم نهاد پر رنگ‌تر شود. با بررسی فعالیت آنها باید گفت که اعضای سمن‌های جوانان در صورت بروز مشکلات پیشتاز بوده و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز در راستای توانمندسازی این قشر برنامه‌هایی  متناسب با وظایف خودتدوین کنند و مسلما با کمک گرفتن از این موسسات که نه فرسودگی ساختار اداری را دارند و نه به‌دنبال سودآوری هستند خروجی و بهره‌وری بیشتری را خواهند گرفت.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عزم ملی را کلید واژه موفقیت در بحران‌ها و مشکلات دانست و افزود: در پیگیری امور جوانان نیز به عزم ملی نیاز داریم که بستر آن ستادهای ساماندهی است.

نظر شما