چرا کرونا آلمانی‌‌ها را کمتر می‌کشد؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۱:۱۳:۰۱
کد خبر: ۹۸۵۸۱۷
چرا کرونا آلمانی‌‌ها را کمتر می‌کشد؟
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در صفحه اینستاگرام خود با طرح این سوال که چرا آمار مرگ و میر ناشی از اپیدمی کووید ۱۹ در آلمان به عنوان چهارمین کشور اروپایی از نظر میزان ابتلا، در حد بسیار پایین (۱.۶ درصد) است؟، تاکید کرد: این کشور دارای یک سیستم بهداشتی درمانی بسیار قوی است که تخت‌های زیاد مراقبت‌های ویژه و رایگان در اختیار بیماران قرار داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا ملک زاده، روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: آمار مرگ ومیر در آلمان (۱.۶ درصد) در مقایسه با دیگر کشورها : ایتالیا ۱۲ درصد، اسپانیا و فرانسه ۱۰ درصد، ایران ۶ درصد،   چین ۴ درصد، آمریکا ۲.۵ درصد، کره جنوبی ۱.۷ درصد است.

وی  افزود: متوسط سن افراد آلوده در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر (۴۹ سال) است و این رقم به عنوان مثال در فرانسه و ایتالیا ۶۲ سال است. بسیاری از بیماران اولیه که در اسکی اتریش و ایتالیا مبتلا به ویروس شده بودند، نسبتاً جوان و سالم بودند و اساسا "این بیماری به عنوان همه گیر اسکی بازان در آلمان" آغاز شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود با تاکید بر برخورداری از سیستم بسیار قوی بهداشتی در آلمان، تاکید کرد: این کشور دارای یک سیستم بهداشتی درمانی بسیار قوی است که تخت‌های زیاد مراقبت‌های ویژه و رایگان در اختیار بیماران قرار داده است.

ملک زاده ادامه داد: کاهش سرعت انتشار ویروس ناشی از سیستم بهداشتی قوی در آلمان همچنین باعث افزایش آمادگی بیمارستان‌ها در این کشور و کاهش تلفات مبتلایان شده است. به عنوان مثال، تعداد تخت‌های بیماران حاد در آلمان ۶۲۱ در ۱۰۰ هزار نفر، در مقایسه با ۲۷۵ تخت در ۱۰۰ هزار نفر در ایتالیا و ۲۲۸ تخت در انگلیس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

وی در صفحه اینستاگرام خود یادآور شد: انجام تست‌های فراوان و رایگان کرونا ( ۳۵۰ هزار تست در هفته تاکنون) در مقایسه با دیگر کشورها. تست‌های اولیه حتی از افراد بدون علامت و یا دارای علامت خفیف در سطح گسترده به مسئولان این کشور امکان آن را داده است تا با جدا کردن موارد شناخته شده و قطعی ابتلا، شیوع همه گیری را به سرعت کاهش دهند.

وی افزود: مقامات بهداشتی آلمان در اواخر ماه آوریل مطالعه وسیعی بر روی یک تست آنتی بادی (انجام تست رایگان بر روی ۱۰۰ هزار نمونه در هر هفته) را انجام خواهد داد و این درحالیست که در اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، آزمایشات تا حد زیادی به بدحالترین بیماران مبتلا به کرونا محدود شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اعتماد کامل به سیاست‌های دولت مرکل، ارتباط شفاف، مرتب و همراه با آرامش او با مردم در طول بحران که سبب شده سیاست فاصله گذاری اجتماعی در این کشور به طور گسترده ای رعایت شود.

نظر شما