به همت یک تشکل جوان انجام شد؛

بدون الکل و مواد شوینده از شر کرونا در امان بمانید/ تونلی استریل برای همه+ فیلم

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۱:۱۷:۵۴
کد خبر: ۹۸۵۹۷۸
بدون الکل و مواد شوینده از شر کرونا در امان بمانید/ تونلی استریل برای همه+ فیلم
سیمین تالشی‌پور از اختراع و تولید تونل استریل با ریزگرد نانو نقره بدون استفاده از مواد الکلی و مواد شوینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیمین تالش‌پور، موسس و دبیر انجمن مردم نهاد افق جوانان داریک و مبدع تونل استریل در استان البرز، گفت: تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعدد با سازمان‌های مختلف بسته شده که یکی از تفاهم‌نامه‌ها با یک گروه تولیدی از مهندسان بود. این گروه تاکنون ابداعات و اختراعات فراوانی ثبت کرده‌است.

 او افزود: یکی از طرح‌هایی که به واسطه شیوع کرونا مورد استقبال قرار گرفت، طرح ایزولاسیون (جداسازی بیماران) است تا مردم بتوانند از محلی رد شده و استریل شوند تا وقتی که از محیط خارج می‌شوند، ویروس در سطح لباس و پوست‌شان نفوذ نکند.

تونل

مبدع تونل استریل تاکید کرد: انجمن مردم نهاد افق داریک طی تفاهم‌نامه مشترک با شرکت مهام صنعت پرگاس البرز موفق به اختراع و تولید تونل استریل با ریزگرد نانو نقره شده است.

تالش‌پور تاکید کرد: این تونل بدون استفاده از مواد الکلی و مواد شوینده کار می‌کند. این تونل طی 10 روز گذشته در یکی از مراکز فروش در استان البرز نصب و هم‌اکنون در حال فعالیت است و مردم نیز در آن فروشگاه زنجیره‌ای در حال تردد هستند.

او درباره اقدامات انجام شده در راستای توسعه این طرح گفت: ما به این طرح در قالب یک طرح ملی توجه می‌کنیم چون طرح قابلیت نصب در هر سطح حتی پله را دارد.

مبدع تونل استریل با بیان اینکه هم‌اکنون گروه تولید ما به فکر این هستند تا بسته‌های کوچک از این طرح را تولید کنند، افزود: امیدواریم در  فضاهای کوچک همچون آرایشگاه‌ها نیز بتوان از این طرح استفاده کرد.

دبیر انجمن مردم نهاد افق جوانان داریک تاکید کرد: باید دانست که ضدعفونی محل فقط به دلیل شیوع کرونا نیست، بلکه هر ساله بر اساس آمار در کشور شاهد شیوع شبه وبا هستیم.

تالشی‌پور با بیان اینکه در برهه‌های زمانی در مدارس شاهد شیوع بیماری‌هایی همچون گال و زگیل هستیم، افزود: این دستگاه باید به‌طور مدام تولید و تقویت شود و تاکنون چشم انداز دوساله برای آن دیده شده است.

به گفته او افراد زیادی در سازمان‌های مردم نهاد از عملکرد قوی این طرح حمایت کرده‌اند.

دبیر انجمن مردم نهاد افق جوانان داریک با بیان اینکه این دستگاه قابلیت کنترل با موبایل را دارد، افزود: این دستگاه مجهز به سنسورهای کنترل بخار و محلول ضدعفونی نسبت به تردد طراحی و با ابعاد دلخواه و طراحی مکان مورد نظر است.

او درباره وسایل تشکیل دهنده این تونل گفت: اسکلت تشکیل دهنده این تونل و نوع چادر از مواد آنتی باکتریال، ضد اشتعال، سبک  و با نصب آسان بوده که تمامی مجوزهای ساخت از سازمان بهداشت غذا و دارو و ... را داراست.

تالشی‌پور تاکید کرد: این طرح در حال حاضر به عنوان طرحی جهادی در نظر گرفته شده که می‌تواند مورد استفاده نهادهایی همچون پادگان‌ها، ادارات، بانک‌ها، مجتمع‌های مسکونی و ... قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن مردم نهاد افق جوانان داریک در پایان تاکید کرد: در حال حاضر توان تولید انبوه در سطح کشور و صادرات به کشورهای همسایه هم وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز