نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

غالب کالاهای بهداشتی کشف شده برند هستند/ محتکران اقلام بهداشتی را از سطح بازار جمع آوری کرده اند/ ضابطین قضایی باید اقلام احتکار شده را به وزارت بهداشت تحویل دهند

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۸:۰۵:۴۷
کد خبر: ۹۸۶۲۹۱
غالب کالاهای بهداشتی کشف شده برند هستند/ محتکران اقلام بهداشتی را از سطح بازار جمع آوری کرده اند/ ضابطین قضایی باید اقلام احتکار شده را به وزارت بهداشت تحویل دهند
محمدحسین قربانی ضمن تاکید بر همکاری مردم از جمع آوری اقلام بهداشتی از سطح بازار توسط محتکران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پس از اقدام به موقع نهادهای انتظامی در کشف انبارهای کالاهای بهداشتی محتکر شده که توسط سودجویان به صورت گسترده شکل گرفته بود و محاکمه این افراد توسط دستگاه قضا، کالاهای کشف شده به نهادهای بهداشتی تحویل و در برخی استان ها نیز این اقلام به صورت مستقیم در میان مردم توزیع شد. این امر سبب شد تا نگرانی ها از سلامت کالاها و اقلام بهداشتی توزیع شده به صورت مستقیم در میان مردم افزایش یابد و نیاز نظارت و مدیریت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها بر این مقوله را جدی تر کند.

در این زمینه محمدحسین قربانی نماینده ویژه وزیر بهداشت در استان گیلان و نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: غالب کالاهای کشف شده به گونه ای نیستند که در انبارهای زیرزمینی و به صورت غیر استاندارد تولید شده باشند.

او افزود: غالب اقلام کشف شده جز برندهای معتبر است و کاملا در شرایط استاندارد تولید شده اند که توسط افراد سودجو و برای کسب منفعت بیشتر انبار شده بودند. حتی غالب این محصولات از بازارها جمع آوری شده اند و مواردی بوده اند که آماده عرضه و استفاده مردم بوده اند.

قربانی گفت: در بررسی های انجام شده غالب کالاهای بهداشتی احتکار شده دارای نشان استاندارد هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در استان گیلان گفت: قطعا در این رابطه هم وزارت بهداشت و هم دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پیش از استفاده و توزیع بررسی های لازم را انجام می دهند و در این عرصه نظارت بر کالاهای توزیع شده وجود خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: در تمامی موارد و نه فقط کالاهای بهداشتی زمانی که اقلامی توسط ضابطین قضایی کشف می شود و قرار است که این اموال مکشوفه در اختیار مردم قرار گیرد قطعا موارد بهداشتی و سلامت آن ها کنترل می شود و این امر، محدود به ایام شیوع کرونا در کشور نیست.

قربانی با تاکید بر اینکه نیازمند وجود یک دستگاه متمرکز برای مدیریت این حوزه هستیم، گفت: آنچه که مقرر شده است نهادهایی که اموال احتکار شده را کشف می کنند باید به وزارت بهداشت و یا نماینده این وزارت خانه در استان ها تحویل دهند.

او افزود: در استان هایی که اقلام بهداشتی احتکار شده توزیع شده است در بررسی های انجام شده مشخص شد که این اقلام نشان استاندارد داشته اند اما باز هم لازم به ذکر است که نهادهای مربوطه باید این اقلام را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده تا با کنترل کیفی این اقلام توزیع شوند.

این نماینده مجلس گفت: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای بهداشت و کشور برگزار شد نیز تذکرات لازم در این خصوص داده شده است. نمایندگان ملت در مجلس در تمامی زمینه ها اقدامات لازم برای مقابله با کرونا را دستور کار قرار داده‌اند.

1ed2006e-1c76-40f4-b3a1-4aa2fa82d766

محمدحسین قربانی با بیان اینکه مجلس اولویت خود را مسئله کرونا قرار داده است، گفت: اولین جلسه علنی مجلس در سال ۹۹ نیز با همین دستورکار برگزار شد، امیدواریم با اجرای پروتکل هایی که دولت آن ها را تبیین کرده است در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با مهار کرونا گام‌های موفقیت آمیزی را برداریم و مردم را از این بحران پر خطر نجات دهیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مردم نباید تصور کنند که این بحران به پایان رسیده زیرا ما همچنان با این بحران درگیر هستیم حتی در روزهای گذشته آمار روزانه ۵۰۰ مبتلای جدید در تهران گزارش شده است و هنوز پیش بینی دقیقی در رابطه با زمان پایان اوج این بیماری نداریم. سازمان بهداشت جهانی نیزهیچ پروتکل بهداشتی را مبنی بر درمان یا قطع شیوع این ویروس پیش بینی نکرده است.

او افزود: اگر همه هزینه‌ ها را صرفا برای درمان می‌گذاشتیم، نمی ‌توانستیم در کنترل و مهار این بیماری عملکرد موفقی داشته باشیم و با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با محوریت استانداری با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا توانستیم به این مرحله از کنترل برسیم و حتی در بحث احتکار بسیاری از انبارهای غیرقانونی را کشف کنیم.

قربانی ضمن درخواست از مردم برای رعایت اصول بهداشتی و توجه به قرنطینه، گفت: حاکمیت وظیفه دارد که در مقابل سلامت جامعه حساس باشد و نیاز است در این زمینه مردم نیز با تمامی نهادها همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز