مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی :

آغاز مجدد بارش ها در استان تهران از روز دوشنبه/اعلام مناطق پر خطر کشور/ تداوم وضعیت بارانی در کشور در هفته آینده

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۰:۴۹:۲۰
کد خبر: ۹۸۶۴۲۰
آغاز مجدد بارش ها در استان تهران از روز دوشنبه/اعلام مناطق پر خطر کشور/ تداوم وضعیت بارانی در کشور در هفته آینده
صادق ضیائیان با اعلام مناطق پر خطر کشور از احتمال طغیانی شدن رودخانه ها در شمال استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در میان بحبوحه روزهای کرونایی خبرهای ناخوشایندی نیز از جان باختن هموطنان به دنبال بارش شدید باران در اکثر نقاط کشور به گوش می رسد. یکی از تلخ ترین این حوادث جان باختن دو کودک در استان یزد بود که قربانی طغیان رودخانه شدند. با توجه به ادامه این روند در کشور لازم است تا مردم به توصیه های ایمنی در این خصوص توجه ویژه داشته باشند و از مناطق پر خطر دوری کنند.

 

هشدار در مورد سیلابی شدن برخی استان ها

در همین راستا صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت : در روز جمعه بیشتر مناطق کشور همچنان بارانی است و این بارش ها تا روز شنبه تداوم دارد.

او افزود : مناطق پر خطر کشور که احتمال دارد امروز منجر به سیل و طغیان رودخانه ها شود، شامل شمال استان فارس، شمال و شرق استان خوزستان و جنوب استان لرستان  هستند.

ضیائیان گفت : روز شنبه نیز استان خراسان رضوی و همچنان شمال استان فارس جز مناطق پر خطر هستند و مردم این مناطق باید از تردد در محورها خودداری کنند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر تداوم این روند در کشور اظهار کرد: در روز یکشنبه نیز احتمال طغیان رودخانه ها و سیل همچنان در استان خراسان رضوی وجود دارد و این خطر استان آذربایجان شرقی را نیز تهدید می کند.

 

ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه

صادق ضیائیان گفت : بارش ها در استان تهران تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و این روند در روز یکشنبه متوقف خواهد شد و مجددا از روز دوشنبه بارش ها در استان تهران از سر گرفته خواهد شد و شاهد آسمان ابری و بارانی هستیم.

این مسئول سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه مردم باید به توصیه های ایمنی مسئولین میدانی توجه کنند، گفت : مردم از حاضر شدن در جاده های کوهستانی، مسیل ها و اطراف رودخانه ها به شدت پرهیز و سفرهای خود را به ایام آتی موکول کنند.

 

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ضیائیان در رابطه با وضعیت آسمان کشور در اواخر فروردین ماه بیان کرد : در اواخر هفته آینده شاهد ورود یک سامانی بارشی جدید به کشور خواهیم بود و احتمالا کشور تا پایان فروردین ماه درگیر خواهد بود اما برای بیان جزئیات بیشتر در رابطه با این سامانه در روزهای آینده می توان اظهارنظر کرد.

او گفت : بارش های بارانی به گونه ای است که مدل های نامنظمی دارند و پیش بینی در مورد جزئیات آن ها نیز سخت است و با نزدیک شدن به زمان ورود این سامانه به کشور می توان در این رابطه اظهارنظر کرد اما مشخصا بارش های اواخر فروردین ماه بیشتر مناطق جنوبی و شرقی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

میزان بارش های بهاره کم سابقه بوده است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در انتها گفت : بارش باران در این بازه زمانی کاملا طبیعی است و بارش های بهاره را با همین سبک و سیاق در سال های گذشته نیز شاهد بوده ایم  اما باید توجه کرد که این میزان بارش کم سابقه بوده است اما امری کاملا طبیعی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز