مظاهریان در بازدید شبانه شهردار شب عنوان کرد:

اجرای طرح‌های حمایتی بهداشتی و آموزشی در مراکز اسکان کارگری شهری

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۱:۴۴:۰۳
کد خبر: ۹۸۶۴۴۴
اجرای طرح‌های حمایتی بهداشتی و آموزشی در مراکز اسکان کارگری شهری
معاون شهردار تهران در بازدید شبانه از مراکز اسکان کارگری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزش نکات پیشگیرانه به کارگران به عنوان اقشار آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: گسترش شرایط سلامتی در جامعه مستلزم همت جمعی مجموعه نهادهای شهری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حامد مظاهریان، به عنوان شهردار شب تهران ضمن رسیدگی به امور پایتخت، از آمادگی ظرفیت‌های موجود شهری برای اجرای طرح های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و نحوه خدمت‌رسانی به شهروندان بازدید و دستوراتی در این زمینه صادر کرد.

مظاهریان در این بازدیدها در جریان روند رعایت موارد لازم طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده و برنامه های اجرایی پیشگیرانه قرار گرفت.

حضور در برج میلاد و تماشای روند اجرای کنسرت آنلاین گروه رستاک و همچنین ویژه‌ برنامه‌های برج به مناسبت نیمه شعبان مانند نورافشانی و...، بازدید از محل اسکان کارگری منطقه ۲ و بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی از جمله برنامه های شهردار شب بود.

معاون شهردار تهران در بازدید از اسکان کارگری منطقه 2 ضمن گفتگو با کارگران، وضعیت این مرکز را مورد نظارت و بررسی قرار داد.

مظاهریان با تاکید بر بر ضرورت آمادگی بهداشتی مراکز اسکان کارگری در شرایط کنونی، اذعان داشت: با توجه به آسیب پذیری کارگران، رسیدگی به این قشر باید به صورت ویژه صورت گیرد. برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین کارگران باید به طور مرتب محل های اسکان کارگری ضدعفونی و گندزدایی شده و در عین حال ضمن ارائه آموزش های پیشگیرانه، بر ضرورت رعایت نکات بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در بین نیروهای کارگری تاکید شود.

معاون شهردار تهران همچنین در بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی، ضمن بررسی خدمات ارائه شده توسط آتش نشانان در مدت شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: باید شرایط سلامتی را در جامعه و شهر گسترش دهیم. می توان با اقدامات جمعی برنامه ریزی شده چون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز و ساختمانهای شهری، فراهم سازی تسهیلات لازم برای گذر از این بیماری و فرهنگ سازی برای رعایت کردن مردم در این زمینه گام برداشت.

وی در خصوص برقراری شرایط ویژه اداری در کشور به تناسب وضعیت کنونی، خاطرنشان کرد: کاهش ساعت کاری، فراهم سازی زمینه دورکاری پرسنل و در اولویت قرار دادن نیروهای خاص و غربالگری از جمله اقدامات معاونت توسعه منابع انسانی برای کارکنان شهرداری تهران است که مورد استقبال همکاران نیز قرار گرفته است.

مظاهریان با اشاره به اجرای طرح حمایت گرایانه غربالگری کرونا ویژه کارمندان شهرداری تهران، تصریح کرد: همکاران باید بدانند که با ارائه اطلاعات واقعی و علایم احتمالی خود به کارشناسان مربوطه می توانند سلامت خود، خانواده، همکاران و سایر شهروندان را تضمین کنند. گذر از این دوران مستلزم عزم جدی و همت و پشتکار جمعی است همه ما باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده و شرایط امن و سلامت را در جامعه ایجاد کنیم.

نظر شما