یک کارشناس حمل و نقل و ترافیک:

محدودیت‌های تردد باید تمدید شود/ شورای اسلامی شهر مخالف اعمال طرح ترافیک/ شیوع بیماری در حمل و نقل عمومی بیشتر است

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۵:۱۱:۴۰
کد خبر: ۹۸۶۵۳۵
محدودیت‌های تردد باید تمدید شود/ شورای اسلامی شهر مخالف اعمال طرح ترافیک/ شیوع بیماری در حمل و نقل عمومی بیشتر است
مهرداد تقی‌زاده با اشاره به اینکه محدودیت‌های تردد باید تمدید شود از بازگشایی ادارات انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعمال مجدد طرح ترافیک در شهر تهران از روز شنبه، سبب انتقاد برخی از متولیان شهری شده زیرا بناست از روز شنبه، دو سوم کارمندان دولت و برخی کارکنان بخش خصوصی به محل کار باز گردند و محدودیت در استفاده از خودرو شخصی سبب افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خواهد شد و به تبع این ازدحام شیوع بیماری در پایتخت شدت می‌گیرد. مقوله‌ای که به نظر می‌رسد مخالفین جدی در سطح مدیریت شهری دارد و حتی برخی ریشه آن را کاهش درآمد حوزه حمل و نقلی می‌دانند.

یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک و معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌ها در راستای کنترل بیماری کرونا باید همچنان ادامه پیدا کند از مخالفت شورای شهر با اعمال طرح ترافیک خبر داد.

شیوع بیماری در حمل و نقل عمومی بیشتر است

مهرداد تقی زاده، کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک و معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی، گفت: مجموعه اتفاقات و تمهیدات را باید به صورت یک مجموعه دید و سپس بدان پرداخت.

او افزود: مسئله طرح ترافیک، شیوع بیماری کرونا، ازدحام در وسایل نقلیه عمومی و ترافیک باید مجموعا مورد بررسی قرار گیرند و یک تصمیم کلان در مورد آن‌ها اخذ شود.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: در جهان شاهد بودیم بسیاری از کشورهایی که درگیر بیماری کرونا شدند علاوه بر تعطیلی ادارات، حمل و نقل عمومی را به علت اینکه منشا تسری بیماری است را نیز تعطیل کردند. در کشورهایی که وضعیت به حالت گذشته برگشته است، حمل و نقل عمومی نیز با وضع شرایطی به فعالیت خود ادامه داده است.

همچنان نیازمند اعمال محدودیت در تردد هستیم

معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: معتقدم کشور ما همچنان نیازمند اعمال محدودیت در تردد است و در این برهه زمانی نباید فعالیت ها از سر گرفته شود زیرا نگرانی‌های زیادی همچنان در مورد کرونا وجود دارد و روزانه افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند. در این زمینه شاهد بودیم حتی شورای شهر نیز با اعمال طرح ترافیک مخالف بود.

مهرداد تقی‌زاده گفت: زمانی که به مجموعه این موارد نگاه می کنیم با توجه به بازگشایی ادارات، قطعا وضعیت ترافیکی به وضع قبل باز می‌گردد و سبب می‌شود تا شاهد ترافیک سنگینی در سطح شهر  باشیم که صرفا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند گره از این ترافیک بگشاید.

طرح ترافیک مانع ترافیک شدید در شهر می‌شود

او افزود: بنابراین از یک نگاه نیاز به وضع طرح ترافیک داریم تا از قفل شدن شهر توسط خودروهای زیاد جلوگیری شود.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: زیرساخت‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که کمک می‌کند تا از ازدحام در وسایل نقلیه عمومی جلوگیری شود. اشخاصی که اصرار دارند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند می‌توانند طرح ترافیک را خریداری کنند از سوی دیگر تاکسی‌های اینترنتی نیز می‌تواند در این راستا کمک بسزایی داشته باشد و از ارتباط فیزیکی بیشتر میان مردم جلوگیری کنند.

طرح ترافیک متناسب با ساعت کار شاغلین وضع شد

تقی‌زاده با اشاره به اینکه طرح ترافیک به گونه‌ای وضع شده که به شاغلین اجازه می‌دهد در ساعت کاری مشخص خود وارد طرح شوند، گفت: راکبان وسایل نقلیه شخصی می‌توانند یک مرتبه در ساعت مشخص شده نیز از طرح خارج شوند بنابراین در این زمینه بعید به نظر می رسد با مشکل زیادی مواجه شویم.

معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: اما از اساس این اقدامات اشتباه بود و طبق نظر جامعه پزشکی باید همچنان طبق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیش می‌رفتیم و از بازگشایی ادارات جلوگیری می‌شد.

خطر طرح ترافیک کمتر از بازگشایی ادارات است

تقی‌زاده در انتها با تاکید بر اینکه باید دقت کرد آنچه که در شیوع بیماری کرونا نقش بیشتری از اعمال طرح ترافیک دارد، مساله بازگشایی ادارات و ادامه فعالیت‌هاست، گفت: در سایر کشورهای جهان مجموع فعالیت های شهرها تعطیل شد و در راستای آن نیز حمل و نقل عمومی نیز تعطیل است.

او در پایان گفت: بر این اساس اقدامات ترافیکی خاص وضع شده اما زمانی که در کشور ما عامل بزرگتر یعنی از سرگیری امور است رقم خورده طرح ترافیک تغییر آنچنانی ایجاد نمی‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز