سخنگوی شورای شهر تهران:

نباید بر اجرای مجدد طرح ترافیک اصرار کرد/ مغایرت اجرای مجدد طرح ترافیک با سیاست فاصله گذاری اجتماعی

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۲۳:۲۸:۵۴
کد خبر: ۹۸۶۶۱۵
نباید بر اجرای مجدد طرح ترافیک اصرار کرد/ مغایرت اجرای مجدد طرح ترافیک با سیاست فاصله گذاری اجتماعی
علی اعطا با اشاره به کاهش تردد ها در ایام کرونایی بر لزوم عدم اعمال طرح ترافیک تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص اجرای طرح ترافیک از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه گفت: شورای شهر تهران در مورد طرح ترافیک مرجع تصمیم گیری نیست و شورای ترافیک تهران تصمیم می گیرد اما باید عنوان کرد که نیمی از اعضای شورای ترافیک تهران را مدیران شهرداری تشکیل می دهند و رئیس آن نیز شهردار تهران است.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران بنا است طرح ترافیک اجرا شود اما بحث ما بر سر این است که در صورت اجرای طرح ترافیک جمعیت بیشتری به سوی حمل و نقل عمومی گسیل خواهد شد و این با سیاست فاصله گذاری اجتماعی که مورد تایید همه ما هست، مغایرت جدی دارد.

اعطا با بیان اینکه طرح ترافیک در این وضعیت نباید اجرا شود بیان کرد: افرادی که می توانند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، باید همچنان به سهولت این امکان را در اختیار داشته باشند تا این امر به فاصله گذاری اجتماعی کمک کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به استدلال شورای عالی ترافیک شهر تهران گفت: استدلال می شود که ساعات تردد 7:30 تا 17 برای اجرای طرح ترافیک و همچنین رایگان بودن خروج از طرح در فاصله زمانی 14 تا 16، بر اساس ساعت کار کارمندان تنظیم شده است. این حرف درستی است، اما همه ماجرا نیست. همه کارمند دولت نیستند که ساعت کاری آنها بر این اساس تنظیم شده باشد. کارمندان بخش خصوصی که تعداد آنها هم کم نیست و باید سرکار حاضر شوند بعضا ساعت کار متفاوتی دارند. 

اعطا با بیان اینکه هدف اولیه طرح ترافیک کاهش تردد ها و کنترل آلودگی هوا و آلودگی صوتی بوده تصریح کرد: به هر جهت با تعطیلی برخی مشاغل و اصناف، کاهش تردد در سطح شهر نسبت به شرایط عادی اتفاق افتاده است. با این اوصاف چرا بر اجرای مجدد طرح ترافیک اصرار می شود؟

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا پشت پرده طرح ترافیک، مسایل مالی است یا خیر؛ گفت: پشت پرده ای وجود ندارد. بالاخره طرح ترافیک برای شهرداری درآمدزاست و شهرداری نیز به لحاظ مالی شدیدا در مضیقه است؛ اما تردید نکنید که شهرداری تهران در بحث ترافیک همانند بحث تفکیک پسماند، سلامت شهروندان را مقدم بر هر امر دیگر می داند و به مردم اطمینان می دهیم ما هم از موضع پارلمان شهری نظارت و پیگیری مستمر خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز