کرمی محمدی:

۱۳۴ نفر مبتلا و یک فوتی از میان کارمندان شهرداری تهران/ ۴ تن از تاکسیرانان بر اثر کرونا فوت کرده اند

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۱:۱۵:۴۸
کد خبر: ۹۸۶۷۴۰
۱۳۴ نفر مبتلا و یک فوتی از میان کارمندان شهرداری تهران/ ۴ تن از تاکسیرانان بر اثر کرونا فوت کرده اند
رئیس سازمان مدیریت بحران به تشریح اقدامات شهرداری تهران در خصوص مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، در نشست خبری مجازی که پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: اولین اقدام در اوایل اسفند ماه انجام گرفت همان زمانی که فریاد می زدیم باید کارهای بزرگتری انجام شود.

وی ادامه داد: پنج کارگروه در همان ابتدای کار اغاز به کار کرد که در کنار این پنج کارگروه سه سازمان شهرداری و تمام شرکتهای شهرداری فراخوان شدند.

کرمی محمدی تصریح کرد: بهداشت محیط شهری اولین کاری بود که می توانسیتم انجام دهیم که شروع به ضدعفونی محل های پرتردد شهری کردیم تا مردم از ویروس دور بمانند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: در حوزه دفع پسماند اقدام خوبی اغاز شد و در کنار ان به موضوع دفن اموات هم به درستی پرداخته شد.

وی گفت: ما ازدحامات شهری مثل نمایشگاه های بهاره و مراکز ورزشی را ان هم در زمانی که اصلا کسی تصمیم خاصی نمی گرفت تعطیل کردیم.

کرمی  ادامه داد: کالای لازم برای سه ماه بعد در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار فراهم کردیم تا مردم کمبودی نداشته باشند.

وی گفت: موضوع بعدی ساماندهی سامان سراها بود می دانید که ظرفیت شهرداری برای نگهداری معتادان و افراد بی خانمان کافی نبود و بارها از دکتر زالی خواستیم تا به کمک ما بیایند.

کرمی محمدی تصریح کرد: ما خواستیم تا اولا بهزیستی وارد کار شود و ثانیا ردیابی درستی از این افراد نیازمند انجام شود که خب اینها متاسفانه محقق نشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: یکی از اقدامات دیگر ما موضوع استفاده از ظرفیت یگان حفاظت شهرداری تهران برای روز طبیعت بود.

وی گفت: همه این اقدامات به دل مناطق برده شد تا هر منطقه بتواند وظیفه ای که به دوش آن است را انجام دهد و برای این کار نظارت درستی هم انجام گرفت.

کرمی محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص  اینکه وضعیت شهر تهران امروز چگونه است و آیا هنوز شهر وضعیت بحرانی را پشت سر می گذارد یا خیر گفت: اینجور که اقای زالی می گوید روند مبتلایان و فوتی ها رو به افزایش است.

وی ادامه داد: این موضوع باید جدی تر گرفته شود و شهروندان بدانند که وضعیت در شهر تهران مناسب نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران همچنین در پاسخ به این سوال که دکتر زالی گفته است که ضدعفونی مترو و اتوبوسرانی با اولین حضور شهروندان بی اثر می شود گفت: ما هم این موضوع را می دانیم ولی تاثیر اصلی را فاصله گذاری ایفا می کند.

کرمی محمدی خاطرنشان کرد ضدعفونی معابر از ابتدا هم مشخص بود که نمی تواند تاثیر بسزایی بگذارد زیرا هم وسعت زیادی دارد و هم زمان زیادی می برد.

وی گفت فعلا 8 سوله مدیریت بحران اماده شده است و تنها در یکی از اینها دونفر از شهروندان در ان مستقر شدند در حالیکه هرکدام اینها ظرفیت پذیرش 60 تا 70 نفر را دارند.

او در رابطه با تعداد ابتلا کارکنان شهرداری به کرونا گفت: تا کنون از میان کارکنان شهرداری 137 ابتلا و یک فوتی گزارش شده است. این در حالی است که تاکسیرانان طرف قرارداد شهرداری هستند و کارمند شهرداری به حساب نمی آیند در این میان 4 فوتی در میان تاکسیرانان گزارش شده است.

نظر شما