نجات ۳۰ نفر از میان دود غلیظ مجتمع مسکونی در شهرری

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۴:۲۰:۴۰
کد خبر: ۹۸۶۸۸۳
نجات ۳۰ نفر از میان دود غلیظ مجتمع مسکونی در شهرری
آتش‌نشانان حدود ۳۰ نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی را که میان دود برخواسته از آتش گرفتار شده بود، نجات دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید جلال ملکی، با اعلام خبر آتش‌سوزی خودرو در شهرری، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۴:۲۹ بامداد امروز (۲۳ فروردین) حادثه آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ مجتمع مسکونی در شهرری، میدان حسن‌زاده، شهرک صالحی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه مجتمع الغدیر در این شهرک بود که در آن سه ساختمان ۹ طبقه‌ای در کنار یکدیگر قرار داشت که ورودی مشترک به پارکینگ داشتند.

وی تصریح کرد: خودرو و موتورسیکلت‌های زیادی به فاصله نزدیک به یکدیگر در پارکینگ این مجتمع پارک شده بود.

ملکی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی پراید دچار آتش‌سوزی شده و آتش در حال سرایت به سایر خودروها بود، گفت: آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کردند؛ این مجتمع بنا بر اطلاعات واصل شده به فرمانده عملیات، ۵۴ واحد داشت؛ پیش از رسیدن آتش‌نشانان تعدادی از ساکنان از مجتمع خارج شده بودند و دود زیادی طبقات اول را فراگرفته بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه حدود ۳۰ نفر از ساکنان این مجتمع نیز با کمک آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند، بیان کرد: در مجموع حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از مجتمع خارج شدند و خوشبختانه هیچکدام دچار مصدومیت حاد نبودند اما تعدادی برای بررسی بیشتر تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی عنوان کرد: در نهایت آتش خاموش، دود حاصل تخلیه و محل پس از ایمن‌سازی تحویل مالکان و مسئولان شد.

ملکی یادآور شد: این ساختمان مانند بسیاری از ساختمانهای قدیمی دیگر فاقد سیستم اعلام و اطفای حریق بود البته خوشبختانه آتش‌نشانان به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کرده و از تلفات جانی جلوگیری شد اما در صورت گسترش بیشتر آتش‌سوزی و سرایت دود به طبقات بالاتر، وضعیت می‌توانست بحرانی‌تر شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه همواره تأکید می‌شود تجهیزات ایمنی و مخصوصاً سیستمهای اعلام و اطفای حریق در اینگونه ساختمانها باید وجود داشته باشد، گفت: این سیستمها می‌تواند در لحظات اولیه آتش‌سوزی، ساکنان را از وضعیت به وجود آمده آگاه کند اما متأسفانه در برخی از ساختمانها حداقل سیستم ایمنی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز